رهبران-حکومت؛-درگذشت-آیت-الله-صادقی-پروانی؛-را-تسلیت-گفتند

آیت الله صادقی پروانی، از بنیانگذاران حزب وحدت و رهبران جهادی به دلیل مریضی که عاید حالش گریده بود از دنیا رفت و رهبران حکومت وحدت ملی، درگشت وی را تسلیت گفتند.

به گزارش افغان نیوز: ریاست جمهوری با نشر اعلامیه‌‌ی گفته که شادروان پروانی از آغازگران جهاد علیه اشغالگران افغانستان بوده، درکنار شهید وحدت ملی " شهید عبدالعلی مزاری" ضمن تبلیغ ارزش های اسلامی به مقاومت مسلحانه نیز در گوشه و کنار کشور مصروف بودند.

ریاست جمهوری نوشته که وی  در کنار آموزش به شاگردان علوم اسلامی  در ایجاد و تاسیس سازمان نصر و حزب وحدت نیز نقش رهبری را ایفا نمود.

مرحوم پروانی در دوران پس از توافق بن در حمایت از حکومت و ارزش های دموکراتیک قرار داشته و در مجلس سنای کشور همواره صدای مردم را بلند و نمایندگی نموده است.

به باور ریاست جمهوری؛ آیت الله پروانی شخصیت باعزت، مردمی و دلسوز کشور بوده  و همواره برای خیر و صلاح کشور تلاش می کرد.

رئیس جمهورغنی در این پیام، مراتب تسلیت و همدردی خود را به خانواده، دوستان مرحومی و مردم ولایت پروان تقدیم داشته از خداوند منان برای مرحومی جنت برین و برای بازمانده گان اش صبر جمیل مسئلت دارم.

همچنان ریاست اجرائیه کشور با نشر اعلامیه نوشته که با كمال تأسف و تاثر اطلاع يافتم كه آيت الله صادقى پروانى عضو مجلس سنا و از آغازگران جهاد مقدس مردم افغانستان به اثر مريضى كه عايد حالش گرديده بود، داعى اجل را لبيك گفته و به ديار ابديت شتافته است.

مرحوم آيت الله صادقى پروانى همواره نقش مهم و سازنده در سياست كشور داشت، وى در دوران جهاد با اخلاص و تعهد بر عليه اشغال گران در كنار ساير مجاهدين از تماميت ارضى و ارزش هاى اسلامى و ملى كشور دفاع نمود.

مرحوم آيت الله صادقى پروانى افزون بر تبليغ دينى و تشويق مردم به جهاد به مبارزات نظامى نيز مبادرت ورزيد.

درگذشت مرحوم آيت الله صادقى پروانى در شرايط حساس كشور، بدون ترديد يك ضايعه براى مردم افغانستان مى باشد.

رئیس اجرائیه کشور نیز مراتب تسليت و همدردى خويش را با مردم مجاهد و خداجوى پروان، اقارب و دوستان، بويژه خانواده متوفى عرض ميدارم.

امروز جنازه آیت الله صادقی پروانی به خاک سپرده میشود.

رهبران حکومت؛ درگذشت آیت الله صادقی پروانی؛ را تسلیت گفتند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد