روز-میلادی-پیامبر-اسلام-ص-در-ولایات-غربی-کشور-تجلیل-شد

از سالروز سرور سعادت منجی عالم بشریت حضرت محمد مصطفی (ص) در ولایت‌های غربی کشور تجلیل و گرامی داشت به عمل آمد.

به گزارش افغان خبر: جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات می‌گوید: مراسمی به مناسبت سالروز حضرت محمد (ص) در حال حاضر در مسجد جامع بزرگ شهر هرات برگزار شده‌است.

او افزود که شماری زیادی از علما و روحانیون «اهل تشیع و اهل تسنن» ولایت هرات در این مراسم اشتراک کردند که این وضع بیانگر وحدت و همدلی مسلمانان کشور را نشان می‌دهد.

آقای فرهاد علاوه می‌کند دست‌های در تلاش آن هستند، تا نگرانی‌ها را بار آورند ولی اتحاد و برادری مذهب تسنن و تشیع نماینگر سربلندی مسلمین می‌باشد.

فراه-

در همین حال جملیه امینی، رئیس شورای ولایتی فراه می‌گوید: در پایگاه ارتش این ولایت برنامه‌ی در وصف سالروز میلاد نبی اکرم برپا شده‌است.

به گفته او برگزاری از این چنین روزها می‌تواند، تا اخوت و برادری مردم افغانستان به ویژه ولایت فراه را در برابر دشمنان نشان دهد.

خانم امینی بیان می‌دارد اتحاد مردم ولایت فراه با یکدیگر بسیار عالی بوده و هیچ معضلی بین مذهب اهل تسنن و تشیع نمی‌باشد.

غور-

همچنین غلام ربانی هدفمند، فعال مدنی در ولایت غور می‌گوید: باشندگان ولایت غور از سالروز منجی عالم بشریت حضرت محمد (ص) تجلیل و گرامی داشت به عمل آورند.

او می‌گوید همه ساله از این روز در ولایت غور گرامی داشت می‌شود و مردم این ولایت پیرو وحدت و اخوت اسلامی می‌باشند.

به گفته وی برپایی از مراسم نبی اکرم می‌تواند تا امت اسلامی را بیشتر به هم نزدیک کند.

بادغیس-

با این وجود، عبدالروف تاج، فرماندۀ پلیس بادغیس می‌گوید: برنامه‌های در پیوند به مراسم‌های حضرت نبی (ص) مانند دیگر نقاط افغانستان در این ولایت نیز برگزار و تجلیل شده‌است.

او گفت که تدابیر امنیتی در ولایت بادغیس به گونه درجه چیده شده و تمامی اقشار جامعه در مراسم‌های که برای رسول الله (ص) برگزارشده اشتراک می‌کنند.

این مقام در بادغیس تصریح می‌کند مخالفان مسلح دولت می‌توانند از این روز استفاده کرده و سلاح‌های شان را به زمین بگذارند.

به گفته او سالروز نبی اکرم بیانگر وحدت و همدلی بین تمامی مسلمانان جهان می‌باشد که باید دست به دست یکدیگر داده تا آرامش رونما شود.

گفته می‌شود تدابیر درجه در تمامی ولایت‌های غربی کشور گرفته شده‌است.

روز میلادی پیامبر اسلام (ص) در ولایات غربی کشور تجلیل شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد