روند-استخدام-نیروی-جدید-انسانی-در-ادارات-دولتی-با-سرعت-بیشتر-انجام-شود

عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه در جلسه شورای عالی اقتصادی گفته که باید روی پروسه سی بی آر و جذب نیروی جدید انسانی در ادارات دولتی با سرعت بیشتر انجام شود.

به گزارش افغان نیوز: همایون رسا وزیر تجارت و صنایع در مورد کمیته اجرایی انکشاف سکتور خصوصی و گروه های کاری این کمیته که شامل عرصه های بانکداری و مالی، زراعت، تجارت و تشبثات کوچک و متوسط، زیرساخت، زمین و انرژی و حقوقی می باشند، معلومات ارائه کرد.

رئیس جمهور غنی، بر اهمیت احصائیه تاکید کرده گفت که احصائیه های عنعنوی پاسخگوی مدیریت عصر ما نیست و ضرورت به کارهای بنیادی می باشد تا ما بتوانیم به جامعه آماری معیاری در همه بخش ها دسترسی پیدا کنیم. وی افزود: با اقداماتی که در بارۀ تذکره الکترونیکی و احصائیه صورت گرفته است، به حل این مشکل کمک خواهد کرد.

رئیس جمهور گفت که ما باید اراده برای تشخیص مشکلات داشته باشیم و اولویت ها را تکمیل کنیم.

داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه گفت که در استخدام ها خصوصاً در بخش سی بی آر سرعت داده شود، تا نیروی انسانی جدید که در تطبیق شاخص ها کمک می تواند، استخدام شود.

احمد نادر نادری رئیس کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی گفت که کار روی اولویت بندی استخدام ها جریان دارد و به پروسه استخدام ها سرعت داده می شود.

همچنان داکتر همایون قیومی مشاور ارشد رئیس جمهور، عبیدالله رامین وکیل ولسی جرگه و خانجان الکوزی در رابطه کمیته اجرایی انکشاف سکتور خصوصی، دیدگاه های شان را ارائه کردند و بر اولویت بندی آن تاکید ورزیدند.

متعاقباً شهزاد آریوبی سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی در مورد تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت مخابراتی افغان تیلی کام و شرکت مخابراتی چینا تیلی کام و تفاهم‌نامه فایبر نوری از چین به افغانستان از طریق دهلیز واخان، معلومات داد.

آریوبی در مورد تفاهم‌نامه همکاری میان شرکت مخابراتی افغان تیلی‌کام و شرکت مخابراتی چینا تیلی‌کام معلومات ارائه کرده گفت که این تفاهم‌نامه قبلاً میان افغانستان و جمهوری خلق چین به امضا رسیده است.

رئیس جمهور غنی در رابطه به شبکه فایبر نوری گفت که این شبکه یک قدم مهم و نخست برای وصل نمودن چین به آسیای میانه و جنوبی است. وی به نمایندگی از حکومت و مردم افغانستان از حکومت و مردم چین تشکر کرد.

جلسه شورای عالی اقتصادی، ضمن اینکه تفاهم‌نامۀ مذکور را مورد تائید قرار داد و بر جستجوی تامین منابع مالی آن تاکید کرد.

 

روند استخدام نیروی جدید انسانی در ادارات دولتی با سرعت بیشتر انجام شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد