روی-مطالعات-اقتصادی-پروژه-تاپ-گفتگو-شد

وزارت انرژی و آب گفته است که در دومین نشست هیات مدیره شرکت برق رسانی افغانستان (برشنا) روی مطالعات اقتصادی پروژه تاپ بحث و گفتگو صورت گرفته است.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت انرژی و آب امروز (دوشنبه، 11 جدی) با نشر خبرنامه‌ای گفته است در این نشست که به سرپرستی ملا عبداللطیف منصور، سرپرست این وزارت برگزار شد، ملا عبدالقاهر ادریس، معین عواید و گمرکات وزارت مالیه و مولوی قدرت الله جمال، معین وزارت صنعت و تجارت نیز حضور داشتند.
طبق خبرنامه، در این نشست پیرامون موضوعات مختلف از جمله جواز شرکت برشنا بر اساس قانون تنظیم خدمات انرژی، نحوه سرمایه گذاری روی پروژه‌های برشنا، نهایی سازی تعدیل اساسنامه این شرکت بحث و گفتگو صورت گرفته است.
در خبرنامه آمده است که در دومین نشست هیات مدیره شرکت برشنا، مطالعات اقتصادی پروژه تاپ (TAP)، تهیه طرح جلوگیری از ضایعات برق، بررسی گزارشات مالی سال 1397 الی 1399 شرکت برشنا و قرضداری این شرکت بالای ادارات دولتی و خصوصی و شماری دیگر از موضوعات مرتبط به فعالیت‌های آن بحث و تبادل نظر صورت گرفته است.
طبق خبرنامه، پس از بررسی همه‌جانبه موضوعات مورد بحث، به صورت جداگانه روی آنها گفتگو صورت گرفته و فیصله های لازم اتخاذ گردید.
این در حالی است که با اجرای پروژه تاپ (TAP) نزدیک به ۱۰۰۰ میگاوات برق از ترکمنستان از طریق افغانستان به پاکستان انتقال می‌یابد.
افغانستان افزون براستفاده از ۱۰۰۰میگاوات برق از طریق این لین، سالانه نزدیک به ۱۰۰ میلیون دالر از حق ترانزیت برق ترکمنستان به پاکستان، مفاد به دست خواهد آورد.

روی مطالعات اقتصادی پروژه تاپ گفتگو شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد