ریاست-معارف-هلمند-در-هماهنگی-با-طالبان-فعالیت-می-کند

برخی از مسوولان مدعی اند که طالبان مسلح با مکاتب و ریاست معارف ولایت هلمند بصورت مشترک کار می کنند و حتی در مواردی مدیر و معلم از سوی این گروه معرفی می شوند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالاحد سلطان زی عضو شورای ولایتی هلمند امروز چهار شنبه(14، حمل) در گفتگو با خبرنگار افغان نیوز تصریح نمود که از میان 14 ولسوالی این ولایت نزدیک به 10 ولسوالی و منطقه در تصرف کامل طالبان قرار دارد.

آقای سلطان زی افزود که ولسوالی های نوزاد، موسی قلعه، باغران، سنگین، خانشین، کجکی، گیشو و گرمسر این ولایت به صورت کامل در اختیار طالبان قرار دارد.

این عضو شورای ولایتی هلمند همچنان علاوه کرد که ولسوالی های ناوه، مارچه ، نادعلی و گرشک 99 درصد تحت تسلط مخالفان مسلح می باشد.

وی همچنان خاطر نشان ساخت که طالبان در این ولسوالی ها اختیار کامل دارند و هیچ کسی قادر به سرپیچی از دستورات آنان نمی باشند.

نماینده مردم هلمند در شورای ولایتی اضافه نمود که هرچند این گروه با مکاتب دخترانه و پسرانه کاری ندارد اما قوانین و احکام شرعی باید در مکاتب تطبیق و مراعات شوند.

سلطان زی می افزاید؛ از آنجای که طالبان با ریاست معارف این ولایت به صورت توافقی کار می کنند، نان و پول شان را از مردم ولسوالی های تحت تسلط شان به زور جمع آوری می کنند.

وی اظهار داشت که بعضی از مردم بصورت اجباری از طالبان تبعیت می کنند اما برخی دیگری از مردم مخصوصا جوانانی نیز هستند که حکومت شان را طالبانی می دانند و هیچ مخالفتی با این گروه ندارند.

اعضای شورای ولایتی هلمند از حضور طالبان به این ولایت نگران اند و می گویند که تعداد این گروه به هزاران تن در نقاط مختلف ولایت می رسند.

آقای سلطان زی با این که نامی از رهبران مخالفان نمی برد اما بر قدرت طالبان در این ولایت تاکید دارد و می گوید که امکان سقوط چند ولسوالی وجود دارد.

از سوی هم، سیف الملوک نوری عضو دیگر شورای ولایتی هلمند از افزایش فعالیت های گسترده طالبان در اکثر نقاط هلمند خبر می دهد و می گوید که با ادامه چنین وضعیت، سقوط ولایت هلمند نیز امکان دارد.

آقای نوری یادآور شد که طالبان با تبلغیات ضد حکومتی و خوب جلوه دادن خودشان در مناطق مختلف این ولایت،  توانسته اند علاقمندان زیادی از میان مردم پیدا کنند و شماری از علاقمندان شان را جهت آموز نظامی ثبت نام می کنند.

در همین حال، اعضای شورای ولایتی هلمند از امکان سقوط ولسوالی های نادعلی و گرشک در آینده نزدیک نگران اند و از بی توجهی های مقامات مرکزی در این مورد انتقاد می کنند.

"گزارش از حبیبه حبیبی"

ریاست معارف هلمند در هماهنگی با طالبان فعالیت می کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد