رییس-جمهور-غنی-بر-صنعتی-شدن-کاپیسا-تاکید-ورزید

محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور در جلسۀ شورای عالی توسعۀ شهری خاطرنشان کرد که زراعتی شدن و صنعتی شدن کاپیسا باید با همدیگر ارتباط داده شود و زمینۀ جهت دادن آن به طرف ایجاد یک شهر، فراهم گردد.

به گزارش افغان نیوز: رییس جمهور غنی در این جلسه تصریح کرد که در بخش سروی و دیزاین سرک ها با وزارت فواید عامه صحبت گردد تا تمام مسایل تخنیکی به صورت اساسی در نظر گرفته شود و بعداً در مورد آن تصمیم اتخاذ گردد.

 رئیس جمهور غنی از فعالیت های مرکز تحقیقات و رشد ظرفیت های شهر و طرح آن مرکز استقبال کرده، گفت: ضرورت واضح است که سرمایه بشری خود را در بخش های مختلف مشخص بسازیم و از آن استفاده اعظمی کنیم.

وی افزود که شما با یک مودل مالی مشخص، نورم های استخدام، هویت حقوقی مشخص شدۀ این مرکز و چگونگی تحقیقات و بررسی از آن بیایید تا دولت بر اساس آن، بودجه در نظر بگیرد.

آقای غنی افزود که ولایت کاپیسا فاقد یک شهر است و مرکز آن محمود راقی یک کامپلکس اداری است که شهر گفته نمی شود. وی تاکید کرد که فهرست واضح زمین های دولتی در آن ولایت ترتیب شود و ادارۀ اراضی در همکاری با این ولایت روی نوع استفاده از زمین ها به نتیجه برسند.

اشرف غنی خاطرنشان کرد که زراعتی شدن و صنعتی شدن کاپیسا باید با همدیگر ارتباط داده شود و زمینۀ جهت دادن آن به طرف ایجاد یک شهر، فراهم گردد.

رییس جمهور غنی بر صنعتی شدن کاپیسا تاکید ورزید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد