رییس-جمهور-غنی-به-اعتصاب-صرافان-پایان-داد

رئیس شورای سرتاسری صرافان با ابراز امتنان از توجه رئیس جمهور غنی گفت که اعتصاب صرافان از امروز پایان می‌یابد و مارکیت‌های صرافی در تمام ولایات باز خواهند شد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور، شام دیروز با رئیس و اعضای شورای سرتاسری صرافان افغانستان دیدار و خواست‌های آنان را استماع نمود.
 
میرافغان صافی، رئیس شورای سرتاسری صرافان افغانستان گفت که ما می‌خواهیم تا جواز های انفرادی صرافان تمدید و اخذ جوازهای انفرادی و شرکتی اختیاری گردد.
 
صرافان کشور گفتند که آنان به بخاطر مشکلات امنیتی، کمبود امکانات از قبیل برق و عدم دسترسی به انترنت نمی‌توانند جوازهای انفرادی شان را به جوازهای شرکتی تبدیل کنند.
 
اجمل احمدی، سرپرست دافغانستان گفت: اصول این است که قانون مبارزه با پول شویی و تمویل تروریزم باید تطبیق گردد.
 
وی در مورد سهولت های فراهم شده از سوی دافغانستان بانک به صرافان، معلومات داد و تاکید کرد که باید صرافان جواز شرکتی شان را بگیرند و ما آماده هستیم تا در این خصوص سهولت های بیشتر را به آنان فراهم سازیم.
 
سرپرست دافغانستان بانک گفت که اگر جوازهای انفرادی تمدید گردد، نگرانی وجود دارد که مشکل ادامه یابد و به صورت بنیادی حل نشود.
 
رئیس جمهور غنی گفت که لوی څارنوالی به زودترین فرصت ممکن، مشکل صرافان را در قسمت انتقال پول حل نماید.
 
اشرف غنی بر ایجاد فضای اعتماد میان حکومت و صرافان تاکید کرد و گفت که ما باید در مدت یک هفته بر اساس اصول به نتیجه برسیم.
 
وی افزود که ما باید هدف مشترک داشته باشیم و در همکاری و تفاهم مشکلات را به گونۀ بنیادی حل کنیم. 

آقای غنی از مسئولین دافغانستان بانک و اتحادیه صرافان خواست تان پیشنهادات مشخص شان را بخاطر بیرون رفت از این مشکل، ارائه نمایند.
 
در اخیر این دیدار، میرافغان صافی رئیس شورای سرتاسری صرافان افغانستان با ابراز امتنان از رئیس جمهور بخاطر رسیدگی به مشکلات آنان، گفت که از فردا اعتصاب صرافان پایان می یابد و مارکیت های صرافی در تمام افغانستان باز خواهند شد.

این درحالی است که صرافان کشور شانزده روز پیش(۱۸، دلو) در یک حرکت اعتراضی دست به اعتصاب کاری زدند. این اعتراض تا روز گذشته نیز در برخی ولایت‌ها از جمله کابل ادامه داشت.

اعتصاب کاری صرافان در اعتراض به تصمیم بانک مرکزی در مورد شرکتی‌‎سازی صرافی‌ها و مرکزهای تبادلۀ پول صورت گرفت. 

بانک مرکزی اخیراً تصمیم شرکتی‌‌سازی فعالیت صرافان و عرضه‌کننده‌گان خدمات پولی را روی‌دست گرفته بود. بر بنیاد این تصمیم، صرافی‌های شخصی به شرکت‌های پولی تبدیل و سپس برای‌شان جواز داده می‌شود.

رییس جمهور غنی به اعتصاب صرافان پایان داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد