زمین-غصب-شده-شهرک-های-مهاجرین؛-در-سه-هفته-پس-گرفته-میشود

کابینه افغانستان فیصله نموده تا اداره اراضی با همکاری نیروهای نظامی، بخشی از زمین شهرک های مهاجرین در ولایات کابل و ننگرهار که غصب شده بود را در مدت سه هفته پس بیگیرند.

به گزارش افغان خبر: سید سعادت منصور نادری وزیر امور شهر سازی چگونگی مطالعه و بررسی استفاده از زمین شهرک‌های مهاجرین گوسفند درة ولسوالی بگرامی ولایت کابل، دشت شیخ مصری ولسوالی سرخ رود و دشت قاسم آباد ولسوالی بهسود ولایت ننگرهار را به جلسه مطرح نمود.

وزیر شهرسازی از دولتی بودن زمین و مناسب بودن ساحات برای ایجاد شهرک اطمینان داده، علاوه کرد ساحاتی از زمین‌های مورد نظر برای ایجاد شهرک مهاجرین گوسفند دره ولسوالی بگرامی ولایت کابل تحت غصب قرار گرفته است.

جلسه، بعد از بحث همه جانبه اداره اراضی را به همکاری وزارت امور داخله، قوماندانی گارنیزیون کابل و والی ولایت ننگرهار موظف نمود تا در استرداد ساحات غصب‌شده شهرک‌های یادشده در ولایت کابل و ننگرهار طی مدت سه‌هفته اقدام نمایند.

همچنان کمیسیون متشکل از وزارت‌های شهر سازی، امور مهاجرین و عودت کننده‌گان، اداره اراضی و اداره زون پایتخت را موظف گردیند تا چگونگی توزیع زمین در شهرک‌های متذکره را به افراد و اشخاص مورد بررسی همه‌جانبه قرار داده و از نتیجه به ریاست‌جمهوری گزارش ارایه نمایند.

قابل ذکر است که در مدت چند سال گذشته بخش بزرگی از زمین های دولتی از سوی زورمندان غصب گردیده و بخش از این زمین ها به مردم عام به فروش رسیده است.

شماری از کسانی که دست به غصب زمین های دولتی زده اند در درون نظام و در سمت های بلند حکومت قرار دارند.

زمین غصب شده شهرک های مهاجرین؛ در سه هفته پس گرفته میشود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد