زمینه-شکارپرندگان-برای-خارجی-ها-در-افغانستان-مساعد-گردید

وزارت اطلاعات و فرهنگ امارت اسلامی می‌گوید که در سال‌ جاری قراردادهایی به ارزش ۴۲ میلیون دالر امریکایی با گردشگران خارجی امضا کرده است که زمینه‌ی شکار قانونمند بعضی از پرندگان در افغانستان را مساعد می‌کند.

 به گزارش افغان نیوز به نقل از خبر گزاری باختر؛ وزارت اطلاعات و فرهنگ از قرار دادی خبر داده است که طبق آن شکارچیان خارجی می توانند در فصل‌های مشخص سال پرندگان مهاجر را در افغانستان شکار کنند.

یک منبع از وزارت اطلاعات و فرهنگ گفته است که گردشگران بیشتر علاقمند شکار پرندگان از جمله شکار پرنده‌ی «هوبره» در ولایت‌های هرات، فراه، نیمروز و هلمند هستند.

به‌گفته‌ی منبع، برای این‌که شکار به‌شکل قانونی و مطابق با قوانین و لوایح توریستی و در روشنایی قوانین وزارت زراعت، آبیاری و مالداری و اداره ملی حفاظت از محیط زیست در کشور انجام شود، به شکارچیان شماری از کشورها، اجازه داده شده است که به افغانستان بیایند و در فصل‌های مشخص سال، پرندگان مسافر را شکار کنند.

منبع خاطرنشان کرده است که شرایط خاصی برای شکار در نظر گرفته شده است و در صورت تخلف قرارداد فسخ خواهد شد.

وزارت اطلاعات و فرهنگ امارت اسلامی گفته که از شکارچیان خارجی خواسته شده است فقط پرندگانی را شکار کنند که از «سایبریا» به افغانستان می‌آیند و به‌نام «هوبره» یاد می‌شوند.

همچنین در این گزارش آمده است که شکارچیان خارجی در قرارداد ها مکلف شده‌اند که در منطقه‌ی مربوط هر ولایت، فارمی را برای تکثیر نسل و پرورش پرندگان ایجاد کنند و هر سال شمار معینی از پرندگان را پس از پرورش رها کنند.

حکومت پیشین شکار در افغانستان را منع  کرده بود؛ اما به‌گونه‌ای غیرقانونی در برخی از ولایت‌ها جریان داشت.

اخیرا ویدیوهایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود که گفته می‌شد،  گونه‌های کمیاب پرندگان توسط شکارچیان خارجی شکار گردیده است.

زمینه شکارپرندگان برای خارجی ها در افغانستان مساعد گردید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد