زنان-با-شیردهی-به-اطفال-خود-با-سرطان-مقابله-کنند

داکتران می گویند: تغذیه از شیر مادر باعث کاهش ۲۰ درصدی مبتلا به بیماری سرطان رحم و سدیه در نزد زنان میشود.

به گزارش آژانس افغان خبر: کارشناسان دیپارتمنت  تغذیه اطفال با شیر مادر در وزارت صحت عامه امروز یک شنبه(۱۷ اسد) در یک کنفرانس خبری پیرامون (تغذیه با شیرمادر) گفت: بیشتر مرگ و میر مادران و اطفال ناشی از عدم تغذیه از شیر مادر است.

داکتر رودوال، مسٔوول دیپارتمنت تغذیه طفل با شیر مادر وزارت صحت عامه می گوید: تغذیه با شیرمادر می تواند در عرصه های صحی و اقتصادی برای مادران ، خانواده و طفل مفید واقع میشود.

مسٔوول دیپارتمنت تغذیه طفل با شیر مادر تصریح کرد که تغدیه با  شیرمادر از امراض سرطان رحم و سینه، کاهش مرگ و میر، کاهش فشار خون و چاقی مادران جلو گیری می نماید.

داکتر رودوال اضافه می کند که تغذیه اطفال از شیرمادر می تواند باعث رشد قد، حافظه و تریبت و هوش اطفال گردد و از بیماری های سیاه سرفه، سرخکان، سینه و بغل، تبرکلوز و اسهالات جلوگیری نماید.

وی تاکید میکند، شیر مادر از سه دیدگاه صحی، اقتصادی و دینی مفید خواهد بود که هرخانواده به هر سطح اقتصادی که باشد در صورت تغذیه از شیرمادر به  هیچ یک از مشکلات ذکر شده گرفتار نخواهند شد.

آقای رودوال با اشاره به اضرار شیرپودری برای اطفال اظهار داشت که بنا به بررسی های انجام شده از سوی وزارت صحت عامه؛ شیرهای پودری به نام شیر خشک اطفال وارد کشور می شود که برای استفاده حیوانات ساخته شده است.

او از این وضعیت ابراز نگرانی نموده افزود: شیرپودری برای کودکان نه تنها فایده ندارد؛ بلکه کاملا مضر و خطرناک می باشد.

مسٔوول دیپارتمنت تغذیه طفل با شیر مادر علاوه می کند تمامی لوحه های اعلانات سیرلاک و شیرپودر از سطح شهر جمع آوری شده و با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

داکتر رودوال از وزارت اطلاعات و فرهنگ می خواهد، تا جلو اعلانات از شیرپودری و سیرلاک گرفته شود تا فرهنگ شیر پودری و سیرلاک از بین رود و مادران  از دادن آنها خودداری نمایند.

وی از رسانه های تصویری نیزتقاضا نمود تا از اعلاناتی که برای مردم مضر است و به سلامت انسان ها صدمه می زند خودداری ورزند.

زنان با شیردهی به اطفال خود با سرطان مقابله کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد