مردها-بیشترین-فساد-اداری-را-مرتکب-میشوند

شماری از فعالان حقوق زن می‌گویند؛ زنان نسبت به مردان کمتر به فساد اداری آغشته‌اند، بخاطریکه زنان در حکومت نقش کمتر دارند.

به گزارش افغان خبر: شهلا فرید یکی از فعالان حقوق زنان و استاد دانشگاه امروز (سه‌شنبه ۱۹ اسد) در کنفرانس نقش اصلاحات در بهبود عرضه خدمات گفت؛ فساد اداری در ادارات دولتی و غیردولتی مرد محور است وزنان نقش ناچیز در فساد اداری دارند.

خانم فرید بیان داشت؛ در افغانستان فرصت کاری تنها برای زنانی فراهم است که واسطه داشته باشند وزنان هیچ‌وقت به اساس شایستگی خودشان به‌کارگماشته نمی‌شوند.

این فعال مدنی و استاد دانشگاه گفت؛ فساد اداری و اخلاقی در دانشگاه‌های کشور و بخصوص در دانشگاه کابل و وزارت تحصیلات عالی به اوج خود رسیده است و حکومت هیچ توجه در این زمینه ندارد. او افزود؛ اگر یک استاد حمایت سیاسی نداشته باشد هیچ‌وقت ترقی و پیشرفت نمی‌کند حتی اگر تمام معیارهای ارتقاء رتبه را داشته باشند.

بانو فرید خاطرنشان ساخت؛ سوءاستفاده جنسی در ادارات دولتی نیز افزایش‌یافته است و این سوءاستفاده مانع رشد زنان در کارشده است.

او افزود؛ هیچ بانوی را در کشور نمی‌توان یافت که به اساس رشته تحصیلی‌اش در دارات دولتی به‌کارگماشته شده باشد و اکثر بانوان خلاف رشته مصروف کارند که این نشان‌دهنده فساد اداری در ادارات است.

همچنان در گذشته کسانی را که نهاد های قضای به اتهام فساد اداری گرفتار کرده اند مرد ها بودند و تا اکنون پای زنان به این دادگاه‌های مبارزه با فساد اداری کمتر کشیده شده است.

این فعال مدنی بیان داشت؛ حکومت همواره شعار می‌دهد که با فساد مبارزه می‌کند اما این شعارها در عمل هیچ‌وقت پیاده نشده است.

از سوی ریاست جمهوری با نشر گزارش‌های درگذشته بیان کرده بود که در ادارات دولتی نقش زنان بیشتر از پیش افزایش‌یافته است و به‌خصوص در وزارت معارف بیش از ۴۰ درصد کارمند آن خانم‌ها هستند.

مردها بیشترین فساد اداری را مرتکب میشوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد