زنان-متشبث-خواستار-توجه-حکومت-شدند

شماری از زنان متشبث و تجارت پیشه از نبود بازار برای فرآورده‌‎های دستی شان شکایت کرده و می‌گویند که امارت اسلامی باید برای بازاریابی محصولات آنان تلاش‌های جدی نماید.

به گزارش افغان نیوز؛ ریاست گردشگری وزارت اطلاعات و فرهنگ روز یک‌شنبه(22 جوزا) به مناسبت روز جهانی مادر، نشست را زیر عنوان« نشست هماهنگی ریاست گردشگری و زنان متشبث جهت برگزاری نمایشگاه نقش فرهنگ در رشد اقتصاد» را در کابل برگزار کرد.

زنان متشبث در این نشست از نبود بازار برای محصولات تولیدی‌شان و جرایم مالیاتی شکایت کرده و از امارت اسلامی خواستار معاف جرایم مالیاتی و بازاریابی برای محصولات شان شدند.

وسیمه کوهستانی، رییس شرکت صنعت دستی کوهستانی در این نشست گفت که با تحولات اخیر سیاسی در کشور بازار کار محصولات تولیدی زنان متشبث کم رنگ شده و آنان در زمینه واردات مواد خام با مشکلات جدی مواجه اند.

کوهستانی از امارت اسلامی میخواهد که در زمینه بازاریابی اجناس تولیدی زنان متشبث با برگزاری نمایشگاه‌ها در سطح ملی و بین المللی تلاش نماید.

آمینه میرزایی، رییس شرکت زنان پیشگام  و از دیگر شرکت کننده این نشست گفت که  هم اکنون نبود بازار برای محصولات تولیدی زنان متشبث و بلند بودن کرایه مکان‌های تجارتی برای زنان از جمله مشکلات جدی پیش روی زنان تجارت پیشه است. او تاکید کرد که نبود مواد خام و مشکلات در وارات آن از بیرون از دیگر مشکلات زنان تجارت پیشه می‌باشد.

مسوولان ریاست گردشگری وزارت اطلاعات و فرهنگ بر حل چالش‌های زنان متشبث تاکید کرده گفتند که درآینده نزدیک نمایشگاه بزرگ صنایع دستی زنان را در کابل راه اندازی می‌کنند.

مرتضی عزیزی، رییس تحقیق و انکشاف ریاست گردشگری وزارت اطلاعات و فرهنگ گفت که این وزارت در تلاش است تا فرصت‌های سرمایه‌گذاری را برای زنان متشبث و تجارت پیشه فراهم نماید تا محصولات تولیدی آنان در داخل و بیرون کشور به فروش برسد.

او تاکید کرد که تولیدات داخلی افغانستان علاقه‌مندان زیادی در بازار جهانی دارند و امارت اسلامی تلاش دارد تا با ایجاد هماهنگی میان زنان متشبث و نهاد‌های مربوط زمینه رشد و حمایت از تولیدات داخلی را فراهم کند.

این در حالی است که  زنان متشبث می‌گویند؛ بیکاری، فقر و نبود بازار روی فروش محصولات آنان تاثیر منفی گذاشته و چرخه تولیدی آنان را به رکود مواجه کرده است.

زنان متشبث خواستار توجه حکومت شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد