زنان-کابل-به-بایدن-پول-را-آزاد-کنید،-کودکان-ما-نان-ندارند

زنان و دختران معترض کابل با حمل شعارهای چون « جو بایدن! زمستان بسیار سرد است و کودکان ما چیزی برای خوردن ندارند» خواستار رهایی پول‌های منجمدشده افغانستان از سوی امریکا شدند.

به گزارش افغان نیوز؛ گروهی از زنان و دختران در کابل، امروز چهارشنبه(8، جدی) نسبت به وضعیت بد اقتصادی اعتراض کرده و در راه‌پیمایی شان پیامی با شعار «جو بایدن! زمستان بسیار سرد است و کودکان من چیزی برای خوردن ندارند» حمل می‌کردند.

این بانوان خواهان آزاد سازی ذخایر ارزی افغانستان و کمک از سوی جامعه جهانی به مردم افغانستان شدند.

در اعلامیه این معترضین آمده است: امریکا باید پول‌های منجمد‌شده افغان‌ها را هر چه زودتر بدون هیچ قید و شرط آزاد کند، زیرا این پول حق ملت است و دارایی خصوصی هیچ شخص و دولتی نیست.

افغان‌ها بیش از هر زمان دیگر با دشواری و مشکلات اقتصادی روبرو شده اند و جهان نباید در این زمینه خاموشی و بی‌طرف اختیار نماید. مهاجرت افغان‌ها به اروپا و سایر نقاط جهان؛ موضوع همواره مورد بحث ادارات مهاجرت و سازمان ملل متحد بوده است. این روند با افزایش فقر و ناچاری از کنترل خارج و تاثیر بد روی ثبات اجتماعی جهان نیز خواهد گذاشت.

سازمان ملل متحد و بانک جهانی به عنوان مسوولین مستقیم باید برای بحران پیش آمده در افغانستان راه حل دریابند و ایالات متحده امریکا را قانع بسازد که منجمد نگهداشتن پول ظلم بالای افغان‌ها است و خطرات آن به تمام جهان گسترش می‌یابد.

پیش از این نیز برخی از هوادارن حکومت طالبان در کابل با برگزاری تظاهرات خواهان آزادی پول‌های منجمدشده شده بودند.

این درحالی است که پس از تسلط طالبان حدود ۱۰ میلیارد دالر منابع ارزی افغانستان به دستور امریکا در بانک‌های خارجی مسدود شد. امریکا آزادی این پول را پیچیده و چالش‌برانگیز می‌خواند و می‌گوید، در اختیار افراد تحریم‌شده قرار نخواهد داد.

زنان کابل به بایدن: پول را آزاد کنید، کودکان ما نان ندارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد