بنیاد-ملک-سلمان-عربستان-۱۹۷-تُن-مواد-اولیه-به-افغان‌ها-کمک-کرد

بنیاد خیریه ملک سلمان کشور عربستان سعودی ۱۹۷ تن مواد خوراکی و غیر خوراکی را برای خانواده‌های بی‌بضاعت در افغانستان کمک کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ مطیع الحق خالص، سرپرست جمعیت هلال احمر افغانی، امروز چهارشنبه( 1، جدی ) به رسانه‌ها گفت که این کمک از طریق جمعیت هلال احمر افغانی برای خانواده‌های مستحق در کابل و ولایات توزیع می‌شود.

این بسته‌های کمکی شامل آرد، برنج، روغن، شکر، لوبیا نخود، کمپل، وسیایل آشپزخانه، فرش و پشه خانه است که امروز برای دو هزار خانواده در کابل توزیع شده است. 

سرپرست جمعیت هلال احمر افغانی، می‌گوید که این کمک‌ها برای 5 هزار خانواده بی‌بضاعت در کابل و ولایات در نظر گرفته شده است.

وی افزود؛ تاکنون هلال احمر قطر، هلال احمر  ایران، هلال احمر ترکیه، موسسه بیت السلام، امرجنسی اپیل فدریشن، صندوق وجهی فدریشن و پروژه «یو اس ای دی» مردم افغانستان را کمک کرده که از طریق جمعیت هلال احمر افغانی در مرکز و ولایات توزیع شده است.

مشعل الشمری، سفیر عربستان سعودی در کابل گفت که کمک‌های بشردوستانه کشورش برای مردم افغانستان ادامه دارد و هیچگاه مردم افغانستان را تنها نخواهد گذاشت.

وی تصریح کرد، این کمک‌ها اولین بار نیست که از سوی کشور سعودی برای افغانستان مساعدت شده بلکه در هر شرایط عربستان سعودی مردم افغانستان را کمک کرده و در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

او اظهارداشت که اکنون افغانستان در یک شرایط بحرانی قرار دارد و باید کشور های اسلامی به کمک‌های بشردوستانه شان ادامه دهند. به گفته وی، قرار است دو هزار تن مواد خوراکی دیگر از طریق زمینی به زودی به افغانستان برسد که با رسیدن این بسته غذایی بیش از 30 هزار خانواده مستفید خواهند شد.

این درحالی است که سازمان جهانی غذا از بحران بزرگ بشری در افغانستان هشدار داده و گفته است که تا پایان سال میلادی بیش از 97 درصد مردم این کشور زیر خط فقر قرار می‌گیرند.

بنیاد ملک سلمان عربستان ۱۹۷ تُن مواد اولیه به افغان‌ها کمک کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد