زورمندان-و-نهادهای-دولتی-در-کابل؛-سه-میلیارد-افغانی-به-شرکت-برشنا-بدهکار-هستند

مسئولان شرکت برشنا لیست طویلی از نام اشخاصی را به رسانه ها نشان میدهد که مجموع بدهی این افراد از بابت صرفیه برق شان بیش از سه میلیارد افغانی است، اما نهاد های دولتی که بیشترین مقروض این شرکت هستند در این لیست قرار ندارند.

به گزارش افغان خبر: مسئولان شرکت برشنا امروز دوشنبه (26 میزان) در مرکز رسانه‌های حکومت گفت؛ کسانی که از تادیه پول صرفیه برق شان بده کار اند زور گویانی هستند که به دولت کار میکنند و یا از بزرگان جهادی محسوب میشوند.

وحید توحیدی رئیس نشرات شرکت برشنا می‌گوید ادارات دولتی که از شرکت برشنا بده کار اند، وزارت مالیه گفته است طی ماه‌های آینده برای این شرکت بودجه اختصاص میدهند تا صرفیه برق شانرا پرداخت کنند.

اما به اساس جدول که شرکت برشنا از افراد مقروض ترتیب داده " عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری، عبدالرب رسول سیاف یکی از بزرگان جهادی، لالی حمید زی وکیل مردم قندهار در پارلمان، محمد کریم خیلی معاون رئیس جمهوری پشین، عبدالرحیم ایوبی نماینده مردم قندهار و .... از جمله نام های آشنا هستند که در لیست بده‌کاران ذکر شده است".

به گفته آقای توحیدی میزان مصرف از برق در کابل زیاد است اما 300 کیلو وات برق برای این همه مصرف‌ها کافی نیست، رئیس نشرات شرکت برشنا از مردم خواست تا میزان مصرف برق شان را کم نماید تا در ایام زمستان برق برای همه یکسان باشد.

محب الرحمن مومند مسئول دیگری شرکت برشنا میگوید به همان اندازه که نفوس در کابل زیاد میشود مصرف برق نیز افزایش میابد و این مسله باعث میشود که آنها نتوانند به همه باشندهگان کابل برق توزیع کنند.

به گفته آقای مومند از سه میلیارد پولی که هنوز پرداخت نشده 1.6 میلیون بالای ادارات دولتی، 783 مییلیون بالای تاجران و سکتوران خصوصی است.

به گفته محب الرحمن مومند از این 3 میلیارد، 700 میلیون افغانی بالای افرادی هست که نمی‌خواهند پول صرفیه برق شانرا بپردازند، به گفته او 247 میلیون افغانی دیگر این شرکت بالای اشخاصی اند که زمین، خانه و یا شرکت شان چند بار خرید و فروش شده است.

مسئولان این شرکت میگویند آنها از طریق راه‌های مختلف با بده‌کاران صحبت کرده است اما مقروضان به گفته‌های انها بی اعتنا بودند.

این در حالی است که مسئولان شرکت برشنا میگویند که تا یک ماه دیگر نام افراد و اداراتی که در ولایات پول‌های برق شان را نپرداخته اند منتشر خواهد.

در زیر لیست کامل افراد مقروض شرکت برشنا در کابل آمده است

زورمندان و نهادهای دولتی در کابل؛ سه میلیارد افغانی به شرکت برشنا بدهکار هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد