ساختمان-لیلیۀ-پوهنتون-نیمروز-تهداب-گذاری-شد

محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور امروز یک شنبه(۵، حوت) طی مراسمی، ساختمان لیلیۀ پوهنتون ولایت نیمروز را تهداب گذاری نمود.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور امروز یک شنبه(5، حوت) هنگام ورود به میدان هوایی زرنج، مورد استقبال مسئولین ملکی و نظامی و بزرگان و متنفذین ولایت نیمروز قرار گرفت و پس از آن طی مراسمی، سنگ تهداب ساختمان لیلیۀ پوهنتون نیمروز را گذاشت.

رئیس جمهور پس از تهداب گذاری پوهنتون نیمروز، گفت: افتخار می کنم که ساختمان لیلیه را تهداب گذاری کردم و این گام ارزشمند را برای بزرگان و جوانان نیمروز تبریک می گویم. محصلان در مدت یکسال یک لیلیۀ مجهز خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: به خاطر توجه ویژه به ولایات کشور، واحد عملیاتی خاص را در ارگ ایجاد نمودیم تا  بدون کاغذپرانی و مشکلات، کارها به سرعت انجام شود. وی افزود که قصر دارالامان و شمار دیگری از قصرها، لیلیه ها و ساختمان ها از سوی همین واحد عملیاتی، اعمار می گردد.

آقای غنی کشور خطاب به انجنیران این پروژه گفت: از زحمات تان تشکر و نظارت تان را با قوت انجام دهید. وی اضافه کرد که کیفیت این پروژه ها به مراتب خوب و هزینه آن پائین می باشد و موضوع مهم این است که کارهای این پروژه ها در زمان تعیین شده، تکمیل می گردد.

محمد اشرف غنی در اخیر سخنانش گفت که نیمروز از نگاه اقتصادی پیشرفت های خوبی داشته است، سایر پروژه های بزرگ نیز در این ولایت در نظر می باشد و به سرمایه بشری آن نیز توجه خاص صورت می گیرد و از این سرمایه تمام افغانستان استفاده خواهد کرد، مانند سیستان عظیم و تاریخی ما که مرکز علم، فرهنگ و هنر و سرزمین عیاران و قهرمانان بود.

این درحالی است که محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشورصبح امروز در راس یک هیات عالی رتبۀ دولتی به منظور افتتاح اولین محمولۀ صادراتی افغانستان از طریق بندر چابهار، به شهر زرنج مرکز ولایت نیمروز رسید.

ساختمان لیلیۀ پوهنتون نیمروز تهداب گذاری شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد