ساختمان-های-دولتی-با-درنظرداشت-استندرد-ها،-انسجام-یابد

رئیس جمهورغنی به وزارت شهرسازی و مسکن دستور داده که با در نظرداشت استندرد ها، ساختمان های عامه و دولتی را منسجم سازد.

به گزارش افغان نیوز: طرزالعمل مدیریتی پروژه های ساختمانی عامه و دولتی توسط سید نسیم خلیق رئیس نظارت و مراقبت وزارت شهرسازی و مسکن به جلسه ارائه گردید.

وی گفت که این طرزالعمل مطابق مادۀ ۱۳ مقرره تنظیم اجراات و فعالیت های وزارت شهرسازی و مسکن، در ۴ فصل و ۱۳ ماده تنظیم گردیده است.

خلیق خاطرنشان کرد که هدف این طرزالعمل، ایجاد هماهنگی و فراهم آوری تسهیلات بین ادارات ذیربط بخاطر تسریع تطبیق پروژه های ساختمانی عامه دولتی، تامین اصل شفافیت، موثریت پروژه های ساختمانی عامه دولتی و ایجاد سیستم مدیریت معیاری پروژه های ساختمانی عامه دولتی مطابق ستندردهای ملی و بین المللی می باشد.

داکتر محمدهمایون قیومی مشاور ارشد رئیس جمهور در امور زیربناها در این خصوص گفت: باید در پلان های شهری بخاطر مصرف انرژی، ستندردهای داشته باشیم و در زمینه حفظ و مراقبت تاسیسات، توجه نمائیم.

مصطفی مستور گفت که تحلیل اقتصادی از پروژه ها مهم است تا پروژه ها بدون سکتگی و مشکل در زمان معینه آن، مورد تطبیق قرار گیرند.

امان الله غالب رئیس دافغانستان برشنا شرکت گفت که ما باید یک رهنمود حفظ و مراقبت داشته باشیم تا از آن، همۀ ما استفاده کنیم.

رئیس جمهور کشور، ضمن تشکری از وزارت شهرسازی و مسکن، گفت: هدف اساسی این است که یک برنامه منظم ساختمانی در زیربناهای دولت داشته باشیم تا زیربناها به صورت منسجم ایجاد شوند. وی افزود که تحلیل واضح از انکشاف شهرها داشته باشیم، تا رشد و انکشاف مراکز آینده تشخیص داده شود.

رئیس جمهور غنی گفت که وزارت شهرسازی از تصدی های خود استفادۀ اعظمی کند و ستندردها را رعایت نماید. وی تصریح کرد که املاک دولتی باید در سراسر کشور واضح شود تا یک دیتابیس جامع در این خصوص داشته باشیم.

ساختمان های دولتی با درنظرداشت استندرد ها، انسجام یابد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد