سالانه-بیش-از-یک-میلیون-تن-دست-به-خودکشی-می-زنند

وزارت صحت عامه کشور می گوید: بر اساس آمار منتشر شده سازمان صحی جهان، سالانه حدود یک میلیون دست به خودکشی زده از بین میروند.

به گزارش آژانس افغان خبر: وزارت صحت عامه افغانستان، امروز یک شنبه(۲۸ سنبله) از روز جهانی وقایه از خودکشی با شعار (تماس گرفتن، مفاهمه نمودن، مراقبت کردن) در این  وزارت تجلیل نمود.

داکتر احمد جان نعیم، معین پالیسی و پلان وزارت صحت عامه می گوید؛ سالانه حدود یک میلیون انسان به دلایل گوناگون خشونت ها دست به خودکشی می زنند که بیشتر آنان در سنین نوجوانی و جوانی بین ۱۵ تا ۲۹ سال وسنین ۷۰ به بالا می باشند.

معین پالیسی و پلان این وزارت تصریح می کند که خودکشی در جهان از جمله مشکلات صحت جسمی و روانی می باشد وسطح خودکشی نزد زنان و دختران به تناسب بیشتر از مردان می باشد.

بربنیاد گزارش ها، خودکشی در نوجوانی به دلیل یاس و ناامید، احساس پوچی، سرخوردگی از تحصیل مسایل عاطفی و عشقی، اختلافات و خشونت های خانوادگی، اعتراض به مسایل اجتماعی واقتصادی، بیکاری و بحران های جامعه ناشی می شود.

اقای نعیم گفت: افرادی که با افکار نا امید و افسردگی و یا هم سابقه اقدام به خودکشی و قتل، شکست در زندگی و تحصیل، مورد سو‌ءاستفاده جنسی قرار گرفتن و سایر مشکلات گرفتاراند دست به خود کشی می زنند.

وی موارد؛ خطرناک جلوه دادن عواقب خودکشی، ترس از آن و محدود کردن مسٔولیت، پیشنهاد راه های بدیل برای بیرون رفت از مشکلات وسایر را برای جلوگیری از این رویداد پیشنهاد نمود.

سالانه بیش از یک میلیون تن دست به خودکشی می زنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد