سرمایه-گذاران-با-یک-جواز-میتواند-تجارت-و-سرمایه-گذاری-کنند

مسئولان وزارت تجارت و صنایع کشور،از یک پارچه سازی سیستم جواز تجارت و سرمایه گذاری خبر می دهند و می گویند: تاجران برای تجارت و سرمایه گذاری لازم به دریافت جوازهای متعدد نیست، از این پس میتواند با یک جواز تمام فعالیت های تجاری و سرمایه گذاری خود را انجام دهند .

به گزارش افغان خبر؛ همایون رسا وزیر تجارت و صنایع کشور امروز (چهارشنبه ۷میزان) درافتتاح برنامه یک پارچه سازی جواز نامه‌های تجاری و سرمایه گذاری تحت نام توحید و یا "جواز تشبث" گفت؛ حکومت وحدت ملی تلاش دارد تا فاصله بین حکومت و سکتور خصوصی را به حد اقل برساند و برنامه توحید جواز نامه میتواند سبب رشد تجارت و اقتصاد ملی گردد.

آقای رسا گفت؛ حکومت و سکتور خصوصی بایدهمکاری کنند تا زمینه تولید در کشور فراهم شود. او بیان کرد؛ تا زمانی تولیدات در داخل کشور صورت نگیرد، افغانستان نیازمند دیگر کشورها خواهد بود.

وزیر تجارت افزود؛ افغانستان بایددربین کشورهای منطقه نقش پل ارتباطی را درترانزیت کالا بازی کند و این جایگاه میتواند سبب رشد اقتصاد ملی شود.

در همین حال قربان حقجوی معین تجارتی وزارت تجارت گفت: افغانستان در بخش صدور جواز نامه تجاری در بین کشورهای منطقه مثال زدنی است و باید روی کیفیت تجارت نیز پس از این توجه بیشترشود.

معین تجارتی وزارت تجارت افزود؛ درگذشته برای بیش از 100 سکتور جواز صادر می‌گردید که اکنون این نهادها به 21 سکتور کاهش پیدا کرده است. او بیان داشت؛ در گذشته یک تاجر برای دریافت جواز نامه تجاری یا سرمایه گذاری باید مبالغ زیادی را به حکومت پرداخت می‌کرد اما امروز با 30 هزار افغانی می تواند هم جواز نامه تجارت و سرمایه گذاری را برای مدت سه سالدریافت کند.

وی تاکید کرد؛ وزارت تجارت و صنایع کشور پس از این علایم تجاری را به شکل جدی ثبت میکند و زمینه سوء استفاده از علایم تجاری را از بین می برد.

آقای حقجو گفت؛ در گذشته دستاوردهای افراد متخصص و مخترع را کسانی دیگر با سو استفاده از آن خود می کردند، که پس از این چنین مشکلی وجود نخواهد داشت و زمینه سوء استفاده و حقوق مخترعین محفوظ خواهد بود.

از سوی دیگر عتیق الله نصرت رئیس عامل اتاق تجارت و صنایع کشور گفت؛ توحید جواز دهی از سوی وزارت تجارت و صنایع زمینه رشد تجارت را برای تاجران فراهم می‌کند.

نصرت افزود؛ در گذشته بروکراسی و فساد در جواز دهی مانع رشد تجارت و سرمایه گذاری می‌شد.

گفته میشود که از سال 2004 تا اکنون 120 هزار جواز نامه تجاری برای شهروندان کشور توزیع شده است اما درحال حاضر  وضعیت بیش از 80 درصد از جواز نامه مشخص نیست که آیا فعالیت دارند یا خیر.

 

سرمایه گذاران با یک جواز میتواند تجارت و سرمایه گذاری کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد