سرمایه‌گذاران-کشور-در-شرایط-ناگواری-قرار-دارند

اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری کشور می‌گوید که افزایش ناامنی‌ها، سرمایه‌گذاران را در شرایط ناگواری قرار داده و سبب کاهش چشمگیر میزان سرمایه‌گذاری در کشور شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ خان‌جان الکوزی، معاون اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، روز شنبه( 12، سرطان ) به افغان نیوز گفت که ناامنی‌های اخیر، باج‌گیری و فساد در گمرکات کشور از جمله نگرانی‌های جدی سرمایه گذاران است.

آقای الکوزی بیان کرد، اگر وضعیت امنیتی در کشور به همین قسم ادامه یابد، فقر و بدبختی بیشتر خواهد شد؛ زیرا با کاهش میزان سرمایه‌گذاری، زمینه‌های اشتغال‌زایی نیز بیشتر خواهد شد.

وی، ادامه وضعیت کنونی را برای رشد اقتصاد ملی نگران کننده خواند و گفت که رهبری دولت باید با وضع تدابیر جدی از فرار سرمایه جلوگیری کند. 

به گفته او، براساس واقعات ناگواری که هر روز در کشور رخ می‌دهد، در کوتاه مدت، امیدی برای بهبود وضعیت نابود و سرمایه گذاران از کشور فرار خواهند کرد.

آقای الکوزی همچنان افزود: نبود برق، فساد در گمرک‌های کشور از چالش‌های دیگریست که سکتور خصوصی را با مشکلات جدی روبرو ساخته است. حکومت باید در راستای تامین برق نیز تدابیر جدی اتخاذ کند.

این درحالی است که باتشدید جنگ و دست به دست شدن ولسوالی‌ها میان نیروهای امنیتی و طالبان، وزارت دولت در امور صلح می‌گوید که هنوز هم تلاش در راستای کشاندن این گروه به میز مذاکره ادامه دارد. 

سرمایه‌گذاران کشور در شرایط ناگواری قرار دارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد