سرمایه‌گذاری-روی-تولید-چرس-منوط-به-مشروعیت-طالبان-است

شرکت آلمانی«سی فارم»، طرف قرارد تولید چرس با وزارت امور امارت اسلامی طالبان می‌گوید که ایجاد این کارخانه در افغانستان منوط به مشروعیت بین‌المللی طالبان است.

به گزارش افغان نیوز؛ شرکت آلمانی«سی فارم» گفته است که برای عملی شدن این پروژه باید مسئله مشورعیت حکومت طالبان و معضل توافق آنان با کشورهای وارد کننده حل شود.

سخنگوی این شرکت آلمانی به سایت ماریجوانا مومنت گفته است که«سی فارم» منتظر مذاکرات طالبان با کشورهای وارد کننده محصولات چرس می‌ماند.

او افزوده که سرمایه گذاران سی فارم نیازمند آن است که طالبان مجوز اداره بین‌المللی کنترل مواد مخدر سازمان ملل را برای سرمایه گذاران روی چرس افغانستان به دست آورد.

سخنگوی این شرکت آلمانی می‌گوید که طالبان به احتمال زیاد امکان رسیدن به توافق با اداره کنترل مواد مخدر سازمان ملل و کشورهای وارد کننده را دارد زیرا؛ اگر راه‌های قانون وجود داشته باشد، طالبان قادر است که قاچاق مواد مخدر را کاهش دهد.

شرکت تولید طبی«ماریجوانا» در سال 2017 به دنبال تاسیس شرکتش در افغانستان بود اما؛ به گفته رییس این شرکت، این کار به دلیل فساد در حکومت پیشین ممکن نبود.

به گفته این شرکت، مقام‌های دولت پیشین افغانستان می‌خواستند کنترل کشت و تولید محصولات مخدر را در چنگ خود داشته باشند و مانع از امضای قرارداد این شرکت با حکومت شدند.

این در حالی است که چندی پیش وزارت امور داخله امارت اسلامی طالبان اعلام کرد که با شرکت«سی فارم» آلمانی برای ایجاد شرکت پروسس چرس در افغانستان به توافق رسیده است.

سرمایه‌گذاری روی تولید چرس منوط به مشروعیت طالبان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد