سفر-هیاتی-گردشگری-و-ترمیم-آبدات-تاریخی-به-ایران

هیاتی از ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات به شهر مشهد ایران سفر کرده و با مسوولان مربوطه به ویژه رییس سازمان میراث فرهنگی – صنایع دستی و گردشگری آن کشور دیدار کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ خبرگزاری باختر امروز (شنبه، 30 جدی) در گزارشی گفته است که آمران توریزم و حفظ آبدات تاریخی، متخصصان و انجینیران حوزه آبدات تاریخی ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات، شامل این هیات می‌شوند.
مولوی رحمت الله محمدی، آمر گردشگری ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات گفته است که طی جلساتی با مقام‌ها و مسوولان مشهد، پیرامون زیر ساخت‌های گردشگری، ایجاد سهولت رفت و آمدهای هوایی و زمینی، تخفیف ویزا ‏به خصوص به افرادی که نیاز به درمان دارند گفتگو شده است.
او افزوده است که در این جلسات روی ایجاد یک شفاخانه مجهز در مرز دوغارون برای شهروندان افغانستان که بدون داشتن پاسپورت و ویزا در این شفاخانه درمان شوند توافق صورت گرفته و قرار است به امضا برسد.
آقای محمدی گفته است: تقریبا به تعداد ۶۰۰ تن محصل در خراسان جنوبی کشور ایران در حال تحصیل اند و با صحبت‌های که صورت گرفت وعده نمودند تا در سال‌های آینده محصلان بیشتر با هزینه کمتر در دانشگاه‌های بزرگ کشور ایران ادامه تحصیل نمایند.
‏ حافظ رقیب الله رضوانی، آمر حفظ و مراقبت از آبدات تاریخی ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات گفته است که هدف از سفر این هیات، ایجاد تسهیلات برای تورهای گردشگری، تبادل تجارب در بخش‌های گردشگری و ترمیم آبدات تاریخی وغیره می‌باشد.
این در حالی است که هرات از جمله ولایت‎‌های کشور است که آبدات تاریخی و مکان‌های گردشگری زیادی در آن وجود دارد.

سفر هیاتی گردشگری و ترمیم آبدات تاریخی به ایران

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد