سمپوزیم-توانمند-سازی-زنان-در-زون-جنوب-غرب-کشور-دایر-گردید

سمپوزیم توانمند سازی زنان ولایات (کندهار، زابل، هلمند و ارزگان) با حضور سپوژمی وردک معین پالیسی و مسلکی وزارت امور زنان، زلمی ویسا والی ولایت کندهار، مشاور بانوی اول کشور، رؤسای امور زنان مرکز و ولایات های مذکور و فعالین زن، در هوتل قصر پاریس شهر کندهار دایر گردید.

به گزارش افغان نیوز: سپوژمی وردک، معین پالیسی و مسلکی وزارت امور زنان که مدیریت سمپوزیم توانمند سازی زنان را به عهده داشت، گفت:” بسیاری از پیشنهادات شما در قطعنامه گنجانیده شده است یکی از اهداف ما تهیه پالیسی های تطبیقی به اساس نیازمندی های زنان در ولایات و ایجاد شبکه ها بخاطر بررسی وضعیت زنان، تهیه پالیسی حق ملکیت و میراث زنان و اجراآت آن توسط وزارت امور زنان است.”

معین پالیسی و مسلکی وزارت امور زنان افزود؛ این اولین و آخرین بار ما نیست که در ولایت کندهار بخصوص زون جنوب غرب، جهت تدویر این سمپوزیم آمده باشیم، ما همیشه در این ولایات (کندهار، هلمند، زابل و ارزگان) سفر میداشته باشیم تا باشد جهت خشکانیدن ریشه مشکلات زنان به حیث مسوولین دولتی گام مؤثری را برداشته باشیم و این سفرها و تدویر این چنین سمپوزیم ها برای زنان این ولایات مفید واقع شود.

وی گفت که قبلاً سمپوزیم ها در مرکز و زون های کشور، با حمایت مالی همکاران بین المللی تدویر می شد. اکنون این سمپوزیم با تلاش های خستگی ناپذیر کارمندان مرکزی وزارت و ریاست امور زنان ولایت کندهار تدویر گردیده و به موفقیت به پایان رسید.

تورن جنرال زلمی ویسا والی ولایت کندهار در این مراسم گفت: این سمپوزیم اولین گامیست که وزارت امور زنان در قبال توانمند سازی زنان در زون جنوب غرب کشور برداشته است و ما مردم ولایت کندهار حمایت و پیشتیبانی خود را از این کار وزارت امور زنان اعلان می داریم.”

والی ولایت کندهار افزود: در طول تاریخ حقوق زنان در کشور بخصوص زون جنوب غرب پایمال بوده و این حرکت وزارت امور زنان (سمپوزیم)، یک مژده بسا بزرگی برای زنان این ولایات بوده  و قابل ستودنیست.

قابل تذکر است که در این سمپوزیم برای والی ولایت، مسوولین امنیتی این ولایت، کارمندان ریاست امور زنان ولایت کندهار، اعضای پنل و زنان که برای بهبود وضعیت، حقوق و توانمند سازی زنان کار و فعالیت نموده اند، از سوی هیأت رهبری وزارت امور زنان لوح تقدیر افتخاری دریافت نمودند.

سمپوزیم توانمند سازی زنان در زون جنوب غرب کشور دایر گردید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد