سمپوزیم-صنعتی-ملی-و-بین‌المللی-در-کابل-برگزار-شد

سمپوزیوم صنعتی ملی و بین‌المللی توسط اداره‌ تعلیمات تخنیکی و مسلکی و با همکاری موسسه "در افغانستان بمانیم" در کابل برگزار شد.

به گزارش افغان نیوز؛ سمپوزیوم صنعتی ملی و بین‌المللی که توسط اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی و با همکاری موسسه "در افغانستان بمانیم" امروز ( پنج‌شنبه، ۴ جوزا) با حضور داشت مقام‌های دولتی در کابل برگزار شد. 

غلام حیدر شهامت، سرپرست اداره تعلیمات تخنیکی و مسکلی در این برنامه گفت که افغانستان در بخش‌های مختلف به افراد مسلکی و آموزش‌های تخنیکی و مسلکی نیاز دارند و باید توجه جدی در این بخش‌ها صورت بگیرد. 

شهامت افزود که در حال حاضر افغانستان با داشتن نزدیک به ۴۰میلیون جمعیت و نرخ بیکاری ۱۵ تا ۶۵ سالگی روبرو می‌باشد. 

او تاکید کرد که باید با استفاده از تکنولوژی‌های جدید و به‌روز، صنعت و بازار کار در افغانستان توسعه داده شود. 

عبدالسلام جواد آخندزاده، سخنگوی وزارت صنعت و تجارت در این برنامه گفت که هدف این وزارت ایجاد توازن در تجارت و توسعه صنایع و بازار کار در افغانستان می‌باشد. 

آخندزاده افزود که این وزارت در تلاش است تا بسترسازی برای تجارت و صنعت، انکشاف صنعت و تجارت، تقویت تجارت زنان را فراهم سازند. 

سخنگوی صنعت و تجارت در این برنامه بیان داشت که افغانستان در سال گذشته توانسته سطح صادرات را تا دو میلیارد دالر و سطح تجارت را از ۱۳ به ۲۲ درصد افزایش دهد. 

طارق وردک، عضو رهبری موسسه "در افغانستان بمانیم" هدف از راه اندازی این سمپوزیم را تقویت ظرفیت‌های تخصصی و رشد صنعت در افغانستان گفته است. 

موسکان احمدی، رییس ارتباطات موسسه "در افغانستان بمانیم" هدف از برگزاری این سمپوزیوم را تقویت صنعت در افغانستان و فراهم سازی بازار کار برای جوانان گفته است. 

احمدی افزود که در این سمپوزیم سه تفاهم‌نامه با اتاق تجارت زنان، اتاق صنایع و معادن و اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی به امضا رسیده که هدف از امضای این تفاهم‌نامه‌ها همکاری دوجانبه در بخش‌های معرفی دانشجو و آموزش می‌باشد. 

او از حکومت سرپرست خواست که زمینه چنین برنامه‌ها را بیشتر فراهم نماید تا در بخش‌های مختلف فعالیت نمایند. 

گفتنی است که موسسه stay in Afghanistan یا " در افغانستان بمانیم" یک موسسه خصوصی بوده که با حمایت مالی کشور آلمان برای آموزش و پرورش تخصصی در رشته‌های برق، انجنیری معادن و تجارت برای زنان و مردان فعالیت می‌کند. 

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

 

 

سمپوزیم صنعتی ملی و بین‌المللی در کابل برگزار شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد