سه-هزار-تن-گندم-کمکی-ازبکستان-به-حیرتان-رسید

وزیر زراعت، آبیاری و مالداری از رسیدن سه هزار تن گندم ازبکستان به حیرتان استقبال نموده گفت که این کمک به آسیب‌دیده‌گان خشک‌سالی و سیلاب‌های اخیر در ولایت‌های شمالی توزیع می‌شود.

به گزارش افغان نیوز: نصیراحمد درانی، وزیر زراعت، آبیاری و مالداری، محمدهمایون قیومی مشاور ارشد رییس‌جمهور در امور زیربناها، محمداسحاق رهگذر والی بلخ، برخی از اعضای شورای ولایتی و مسوولان محلی ولایت‌های هم‌جوار از رسیدن این کمک‌ها در حیرتان استقبال کردند.

نصیراحمد درانی، وزیر زراعت، آبیاری و مالداری در این محفل گفت که سه هزار متریک تن گندم کمکی بلاعوض ازبیکستان به آسیب‌دیده‌گان خشک‌سالی و سیلاب‌های اخیر در ولایت‌های شمالی توزیع می‌شود.

آقای درانی فرستادن گندم‌های کمکی ازبیکستان را به افغانستان، در همکاری با زیان‌دیده‌گان خشک‌سالی و سیلاب‌های اخیر ارزنده دانست و از همکاری تاشکند ابراز تشکر کرد.

با این حال، محمدهمایون قیومی مشاور ارشد رییس‌جمهور در امور زیربناها، در سخنانش به زیان‌ها و تأثیرات خشک‌سالی‌ها و سیلاب‌های اخیر در کشور اشاره داشت و هم‌چنان از حسن نیت ازبیکستان تمجید کرد.

عصمت‌الله ارگاشف، نماینده‌ی فوق‌العاده‌ی رییس جمهور ازبیکستان در سخنرانی‌اش در این همایش گفت که به هدف نزدیک‌ساختن هر چه بیش‌تر روابط میان افغانستان و ازبیکستان، در کنار این کمک‌ها، بهای برق صادراتی‌شان به افغانستان را نیز کاهش داده‌اند.

هم‌چنان اسحاق رهگذر والی بلخ گفت‌ که گندم‌های کمکی ازبیکستان بسیار به موقع است. افضل حدید، و ضمن با ارزش‌مند خواندن این کمک‌ها،‌ از همکاری ازبیکستان ابراز تشکر کرد.

قابل ذکر است که این گندم‌های کمکی به آسیب‌دیده‌گان خشک‌سالی و سیلاب‌های اخیر در پنج ولایت (جوزجان، سرپل، بلخ، سمنگان و فاریاب) توزیع می‌شود.

سه هزار تن گندم کمکی ازبکستان به حیرتان رسید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد