سیاسیون-پول‌های-منجمد-شده-افغانستان-باید-رها-شود

جریان‌های سیاسی کشور می‌گویند که قطع کمک‌های خارجی راه حل نبوده و سازمان ملل متحد باید پول‌های منجمد شده افغانستان را رها کند.

به گزارش افغان نیوز؛ انجنیر عبدالواحید همت، رئیس حزب جمعیت اصلاح، امروز شنبه( 3، میزان ) در مصاحبه با افغان نیوز گفت که رویکرد کشور‌های خارجی در قبال طالبان، فشار اقتصادی بر مردم افغانستان را شدت بخشیده و این روند نباید ادامه پیدا کند.

آقای همت افزود که پس از خروج نیروهای امریکایی و روی کار آمدن امارت اسلامی طالبان، تمام ذخایر ارزی کشور در بانک‌های امریکا منجمد شده و تجارهای ملی و بانک‌ها هیچ گونه دسترسی به سرمایه‌ها ندارند.

وی تاکید کرد که اگر این روند ادامه پیدا کند، اقتصاد و تجارهای ملی آسیب بزرگی خواهند دید. همچنان این رویکرد امریکا در برابر مردم افغانستان خصمانه بوده و باید کمک های بشردوستانه ادامه یابد تا مردم به یک فاجعه انسانی روبرو نشوند.

به گفته وی؛ تحریم اقتصادی از سوی کشورهای منطقه به ویژه جامعه جهانی، منطقی و راه حل نیست و مردم نباید قربانی اختلافات سیاسی میان حکومت طالبان و کشورهای منطقه شوند.

از سوی دیگر، تاج الدین نوری، رئیس شورای علما برای تحکم صلح نیز به افغان نیوز گفت که طالبان مکلف اند روابط دیپلماتیک شان را با کشورهای جهان مستحکم کنند؛ در غیر آن، فقر، بی کاری و بحرانی اقتصادی دامن گیر افغانستان خواهد شد.

با آنکه مسوولین امارت اسلامی طالبان مردم را به صبر دعوت نموده و اطمینان می‌دهند که وضعیت بهتر می‌‌شود، اما ظاهرا دیده می شود که کاسه‌ی صبر مردم  لبریز شده و وضعیت را نگران کننده توصیف می‌کنند.

سخنگوی بانک جهانی ماه گذشته گفته بود که هیات رهبری این بانک پس از بررسی وضعیت در افغانستان، تصمیم گرفت تا پرداخت‌های پولی به آن کشور متوقف شود.

این درحالی است که از آغاز حاکمیت گروه طالبان در کشور، وضعیت اقتصادی مردم با گذشت هر روز بدتر شده و از کشورهای دخیل بخصوص جامعه جهانی می‌خواهند که به کمکهای بشردوستانه شان ادامه دهند تا از بحران اقتصادی جلوگیری شود.

سیاسیون: پول‌های منجمد شده افغانستان باید رها شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد