سیر-نزولی-ارزش-پول-افغانی-در-برابر-دالر

مسوولان سرای شهزاده‌ی شهر کابل، بزرگترین مرکز تبادله ‌ی ارز در افغانستان می‌گویند که بهای هر دالر امریکایی در مقابل پول افغانی به بیش از ۸۲ افغانی رسیده است.

به گزارش افغان نیوز؛ حاجی دادگل، معاون سرای شهزاده به رسانه ها گفت که یک دالر امریکایی در این سرای پس از چاشت دیروز (شنبه، ۱۲ سرطان) به ۸۲ افغانی و پنج پول تبادله شده است.

او افزود که هم‌اکنون (۲:۵۰ پس از چاشت) یک دالر امریکایی به  ۸۱.۹۵ افغانی خریداری و به ۸۲.۱۰ افغانی فروخته می‌شود.

معاون سرای شهزاده‌ی شهر کابل تأکید کرد که ارزش پول افغانی در مقابل ارزهای خارجی در نوسان است و ممکن از این کرده هم قیمت افغانی در برابر دالر کاهش یابد.

در نرخ‌نامه‌ای که حوالی ساعت ۱۱:۰۰ قبل از چاشت دیروز در وب‌سایت بانک مرکزی کشور (د افغانستان بانک) بارگذاری شد، خرید یک دالر امریکایی، ۷۹.۸۰۵۰ افغانی و فروش یک دالر امریکایی هم ۸۰.۰۰۵۰ افغانی تعیین شده است.

دو روز پیش، عصمت‌الله کوهسار، سخن‌گوی بانک مرکزی به رسانه ها گفت که  بهای پول افغانی در مقابل ارز خارجی و به‌ویژه دالر به‌ دلیل تشدید ناامنی‌ها در کشور و «موضوعات سیاسی» پایین آمده است.

به گفته‌ی او، کاهش بهای پول افغانی در مقابل ارزهای خارجی و از جمله دالر یک موضوع گذرا است. این بانک برای حفظ و ثبات قیمت پول افغانی در مقابل ارزهای خارجی اقدام می‌کند.

سخنگوی بانک مرکزی تأکید کرد که این بانک هم‌اکنون هفته‌ی سه بار چندین میلیون دالر را برای با ثبات‌ نگهداشتن پول افغانی لیلام می‌‌کند.

این درحالی است که روز پنجشنبه( ۱۰ سرطان )  قیمت هر دالر امریکایی در بازار ارز کابل از مرز ۸۰ افغانی گذشت. در دو سال گذشته، این دومین بار است که بهای هر دالر امریکایی به بالاتر از ۸۰ افغانی می‌رسد. 

سیر نزولی ارزش پول افغانی در برابر دالر

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد