سیزدهمین-نمایشگاه-تقویت-روند-اقتصاد-افغانستان-افتتاح-شد

سیزدهمین نمایشگاه تقویت روند اقتصاد افغانستان با همکاری وزارت‌های صنعت و تجارت و اطلاعات و فرهنگ در کابل افتتاح شد.

به گزارش افغان نیوز؛ ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی امروز ( سه‌شنبه، 1 قوس) در افتتاحیه این نمایشگاه بین‌المللی در کابل گفت که تجارت و صنعت نقش اساسی را اقتصاد در کشور دارد و امارت اسلامی در تلاش است تا زمینه تجارت را برای بازرگانان و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی فراهم نماید.

مجاهد از تمام تاجران و سرمایه‌گذاران کشور خواست که با امارت اسلامی در بخش تجارت و سرمایه‌گذاری در داخل کشو‌ر همکاری نمایند تا تولیدات داخلی افزایش و تجارت افغانستان توسعه یابد.

نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت در افتتاح این نمایشگاه گفت که امارت اسلامی ازبرگزاری چنین نمایشگاه‌ها استقبال می‌کند و باید تاجران و سرمایه‌گذاران، افغانستان را از کشور وارداتی به صادراتی تبدیل نمایند.

عزیزی تاکید کرد که امارت اسلامی در تلاش است تا چنین نمایشگاه‌ها را در خارج برگزار نماید تا تولیدات داخلی کشور به بازارهای جهان معرفی شود و صادرات کشور افزایش یابد.

 محمد عاطف دائی، مشاور حقوقی اتحادیه تاجران و سرمایه‌گذاران افغانستان در افتتاحیه این نمایشگاه گفت که هدف از برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها فرصت گفتگو بین تاجران و سرمایه‌گذاران در جهت تقویت سکتور اقتصادی و حل مشکلات سرمایه‌گذاران می‌باشد.

مشاور حقوقی اتحادیه تاجران و سرمایه‌گذاران می‌گوید که در این نمایشگاه کالاهای تولیدی کشور در بیش‌از ۱۰۰ غرفه به نمایش گذاشته شده که ۵۰ غرفه آن مربوط زنان می‌شود.

دائی تاکید کرد که از تاجران و سرمایه‌گذاران کشورهای همسایه از جمله ایران، پاکستان، تاجکستان در این نمایشگاه حضور دارند.

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

سیزدهمین نمایشگاه تقویت روند اقتصاد افغانستان افتتاح شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد