سیستم-بانکی-و-مالی-افغانستان-کاملاً-اسلامی-می‌شود

سرپرست بانک مرکزی ا.ا گفته است که در حال حاضر هر گونه معاملات سودی ممنوع است و تمامی بانک‌های متعارف و سودی، بر اساس پلان به بانک اسلامی مبدل خواهند شد.

به گزارش افغان نیوز؛ بانک مرکزی امروز (شنبه، 11 قوس) با نشر خبرنامه‌ گفته است که هدایت الله بدری، سرپرست این بانک، این اظهارات را در  کنفرانس دو روزه «جلوگیری از رکود اقتصادی آینده و راهکارهای جهان بدون نفت در پرتو تنوع اقتصادی و بانکداری اسلامی» در بحرین، مطرح کرده است.

بدری افزوده است که بانک مرکزی «مصمم است تا سیستم بانکی و مالی افغانستان را به طور کامل اسلامی و  از ربا و دیگر اعمال حرام پاک کند».

به گفته او، بانک مرکزی در تلاش است تا با بهره‌گیری از تجارب سایر کشورهای اسلامی و تخصص و دانش نهادهای بین المللی اسلامی، نظام بانکی و مالی افغانستان را عاری از ربا و سود کنند و محصولات مالی بانکداری اسلامی نه تنها از نظر شکل، بلکه در «ذات و ماهیت» باید با موازین شرعی سازگار باشد.

بدری تاکید کرده است که تامین مالی بانکی باید در حوزه‌هایی انجام شود که به نفع مردم باشد و در رسیدن به اهداف شریعت کمک کند.

به گفته او، پروژه‌هایی باید مورد توجه و تمویل قرار گیرد که سبب ایجاد شغل، کاهش فقر، تضمین عدالت اجتماعی- اقتصادی و موثریت در بهبود محیط زیست داشته باشد.

در خبرنامه بانک مرکزی آمده است که آقای بدری در حاشیه نشست یادشده  با شماری از مسوولان نهاد مالی بین‌المللی،  روسای بانک‌های مرکزی شماری کشورهای اسلامی، دیپلماتان، مدیران اجرایی بانک‌های اسلامی، علما و اعضای کمیته‌های شرعی بانک‌های اسلامی و نماینده علمای بنگله دیش دیدار و روی بانکداری اسلامی و تحکیم روابط دوجانبه مسایل اقتصادی و بانکی، چگونگی بانکداری اسلامی در افغانستان و دلایل ثبات پول افغانی گفتگو کرده است.

این در حالی است که کنفرانس دو روزه «جلوگیری از رکود اقتصادی آینده و راهکارهای جهان بدون نفت در پرتو تنوع اقتصادی و بانکداری اسلامی» به تاریخ 29 و 30 نوامبر در کشور بحرین برگزار شده بود.

سیستم بانکی و مالی افغانستان کاملاً اسلامی می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد