سیگار-سرمایه‌گذاری-روی-استخراج-معادن-افغانستان-ناکام-ماند

بازرس امریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار) می‌گوید که به‌رغم سال‌ها تلاش امریکا، صنعت استخراج معادن افغانستان هرگز توسعه نیافت.

به گزارش افغان نیوز؛ اداره بازرس امریکا در امور بازسازی افغانستان یا سگا دلیل این ناکامی را فساد و استخراج غیرقانونی معادن عنوان کرده است.

به‌گفته‌ی سیگار، دولت امریکا نزدیک به یک میلیارد دالر را برای تامین مالی بررسی‌های معادن، اکتشاف معدنی و توسعه‌‌ای ظرفیت دولت سابق افغانستان هزینه کرده است.

این نهاد افزوده است که تلاش‌های ایالات متحده در زمینه‌ صنعت استخراج معادن افغانستان یکی از بزرگ‌ترین فرصت‌ها برای دولت افغانستان جهت رشد اقتصاد و ایجاد اشتغال بود.

سیگار گفته است که عوامل متعددی، از جمله فساد و استخراج غیرقانونی معادن، مانع تلاش برای توسعه‌ صنعت استخراج معادن افغانستان شده است.

این اداره گفته است که فساد در سراسر تلاش‌های ایالات متحده برای توسعه‌ی صنعت استخراج معادن افغانستان وجود داشت و نخبگان سیاسی افغانستان، پرسنل نظامی و پولیس بسیاری از معادن را کنترل می‌کردند.

براساس تخمین دولت سابق افغانستان، سالانه ۳۰۰ میلیون دالر عواید ناشی از استخراج معادن افغانستان حیف‌ومیل می‌شد.

این در حالی است که امارت اسلامی در تلاش برای جلب سرمایه‌گذاری روی معادن افغانستان است و به تازگی قرارداد استخراج نفت آمو دریا را با یک شرکت چینی امضا کرده است.

سیگار: سرمایه‌گذاری روی استخراج معادن افغانستان ناکام ماند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد