سیگار-قحطی-بحران-انسانی-را-تشدید-می-کند

اداره بازرس ویژه امریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار) از تشدید بحران انسانی ناشی از قحطی در کشور هشدار داده است.

به گزارش افغان نیوز؛ این اداره با نشر گزارش سه ماهه خود از وضعیت افغانستان، (سه شنبه، 11 اسد) گفته که حدود 19 میلیون تن در افغانستان با گرسنگی شدید مواجه اند و وضعیت زنان نیز در حال بدتر شدن است.
سیگار می‌افزاید که سازمان‌های مددرسان به دلیل کمبود بودجه با کاهش چشمگیر مواد غذایی و اضطراری مواجه اند و انتظار می‌رود میلیون‌ها افغان در ماه‌های آینده با سطوح گرسنگی شدید مواجه شوند.
این اداره بحران انسانی افغانستان را همچنان وخیم گزارش می‌دهد و می‌افزاید که 18.9 میلیون نفر با گرسنگی شدید مواجه اند؛ گرسنگی‌ای که سیگار آن را تهدید کننده زندگی توصیف کرده است.
گزارش سیگار می‌گوید که 6 میلیون نفر با شرایط نزدیک به قحطی روبه رو هستند.
این سازمان می‌افزاید که احتمالاً کمک‌های اضطراری تا ماه نوامبر به شدت کاهش یابد و تنها به 8 درصد جمعیت در افغانستان برسد.
گزارش‌های این اداره که قبلاً بر حیف و میل کمک‌های امریکا، فساد اداری و مسائل نظامی متمرکز بود، این بار سرکوب زنان توسط طالبان را به عنوان یک نگرانی جدی برجسته کرده است. گزارش می‌افزاید که وضعیت بد زنان افغان همچنان در حال بدتر شدن است.
بازرس ویژه امریکا در مورد حقوق زنان بیشتر نگرانی‌های سایر سازمان های بین‌المللی را مطرح کرده است اما؛ می‌گوید که با وجود تقاضاهای امریکا و سایر کشورهای جوامع بین‌الملل، حکومت سرپرست سیاست‌هایی را در قبال زنان افغانستان اتخاذ کرده که شبیه سیاست‌های این گروه در ده 90 میلادی است.
همزمان با این، در پی تشدید بحران غذایی در جهان، سازمان صحی‌ جهان اعلام کرده که بیش از  80 میلیون تن به‌شمول کودکان در ۷ کشور جهان با ناامنی غذایی مواجه هستند.
این سازمان روز چهارشنبه (12 اسد) اعلام کرده که ۸۰‌ میلیون تن در‌ کشورهای جیبوتی، اتیوپی، کنیا، سومالی، سودان جنوبی، سودان و اوگاندا با چالش ناامنی غذایی رو‌به‌رو هستند.
به گفته این سازمان، ۳۷.۵ میلیون تن در وضعیت درجه سوم ناامنی غذایی قرار دارند، مرحله‌ای که مردم مجبورند دارایی‌های خود را بفروشند تا خود و خانواده‌های‌شان را تغذیه کنند.
سازمان صحی جهان افزوده است که این ۷ کشور افریقایی به دلیل همه‌گیری کرونا به کانون گرسنه‌گی با عواقب فاجعه‌بار برای سلامتی و زنده‌گی‌ مردم تبدیل شده است.

سیگار: قحطی بحران انسانی را تشدید می کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد