شرکت-تولید-خوراکه-مرغ-در-کشور-به-بهره-برداری-رسید

بزرگترین شرکت تولیدی خوراکه مرغ به ارزش سه ونیم میلیون دالر از بودجه وزارت زراعت و مالداری در پارک های صنعتی شیخ مصری ولایت ننگرهار افتتاح نمود.

به گزارش فغان خبر: عبدالقدیرجواد سرپرست وزارت زراعت که به هدف افتتاح پروژه های انکشافی به ولایت ننگرهار سفر کرده است گفت که این فابریکه دریک ساعت ظرفیت تولید ۱۰ تن خوراکه مرغ را دارد .

آقای جواد افزود که وزارت زراعت در سال جاری به منظور رشد و گسترش پروژه های انکشافی زراعتی در ولایت ننگرهار نزدیک به ۸۰ ملیون افغانی را تخصیص داده بود که تاحال  ۸۸ درصد این پول به مصرف رسیده است .

یکی دیگر از پروژه های که درجریان سفر سرپرست وزارت زراعت در ولایت ننگرهار افتتاح گردید یک باب آسیاب برقی برای پروسس برنج بنام آسیاب شالی سمیع ابراهیم به هزینه یک ونیم ملیون دالر که دریک ساعت ظرفیت پروسس ۵ تن برنج را دارد میباشد

همچنان چندین پروژه دیگر نیز در ولایت ننگرهار افتتاح گردید که شامل ( احداث ۱۶ باب خانه های سبز، فارم پرورش مرغ نسلی که دریک وقت ظرفیت پرورش ده هزار قطعه مرغ را دارد، فارم پرورش مرغ های بریدر که در یک وقت ظرفیت پرورش ده هزار قطعه مرغ را دارد، دستگاه چوچه کشی مرغ که دریک ماه ظرفیت تولید ۱۵۸ هزار قطعه مرغ را دارد) میباشد.

وزارت زراعت هدف از افتتاح این پروژه ها را تقویه زیرساختارهای سکتور زراعت در کشور میداند.

شرکت تولید خوراکه مرغ در کشور به بهره برداری رسید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد