شرکت‌های-آبرسانی-کابل-را-به-بحران-کشانیده-اند

معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید: استفاده بی رویه از آب و اجازه دادن به شرکت‌های آبرسانی خصوصی که هرچه دل شان میخواهد انجام دهند، کابل را به لبه بحران آب کشانیده است.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری،  امروز شنبه(27، جدی) در صفحه فسبوک‌اش نوشته است که در بعضی از ساحات کابل سطح آب از ده متر به دوصد متر و یا عمیق تر از آن پایین رفته است.

وی می‌گوید: استفاده بی رویه از آب و اجازه دادن به شرکت‌های آبرسانی خصوصی که هرچه دل شان میخواهد انجام دهند، کابل را به لبه بحران اب کشانیده است.

صالح گفت: چندی قبل از عقب کوتل خیرخانه، خانواده‌ها به نقاط دیگر می‌کوچیدند و من فکر می‌کردم که تردد اوباش و بی‌بند و بارها  باعث این کوچ‌ها شده است؛ اما بعد گزارش رسید که سطح آب به بیشتر از دو صد متر پایین رفته و مردم توان حفر چاه را ندارند.

معاون اول ریاست جمهوری می‌افزاید: دلیل اش این است که ده‌ها شرکت آب رسانی با خریداری یک توته زمین اجازه یافته اند تا روزانه  صد‌ها هزار لیتر آب را به شهر انتقال دهند و محله به شوره زار تبدیل می‌شود. بنابراین، اکنون یکی از کار های ما رسیده گی به این معضل است.

آقای صالح می‌گوید که بدون ایجاد روش جدید و بکار گیری قوت دولت بصورت کل، ولایت و شاروالی توانایی ممانعت ازین خودسری ها را ندارند؛ زیرا در عقب هر تجارت جرمی، یک حلقه زورمند قرار دارد.

این درحالی است که در مورد خطر آلودگي و کاهش آبهاي زير زميني کابل از سال ها پيش هشدار داده شده بود، اما متأسفانه دولت نه تنها در باره تأمين آب آشاميدني صحي براي شهروندان کابل اقدام نکرده که از هدر رفتن و آلودگي بيشتر آب هاي موجود نيز جلوگيري نکرده است.

شرکت‌های آبرسانی کابل را به بحران کشانیده اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد