شرکت‌های-برنده-استخراج-پنج-معدن-اعلام‌-شد

شرکت‌های برنده استخراج و پروسس چهار بلاک معدن آهن ولسوالی غوریان ولایت هرات و یک بلاک معدن سرب ولسوالی تولک ولایت غور اعلان شد.

به گزارش افغان نیوز؛ دفتر ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست الوزرای ا.ا امروز (دوشنبه، ۱۶ اسد) با نشر خبر نامه‌ای گفته که از طرف وزارت معادن و پترولیم به هدایت کمیسیون اقتصادی، استخراج چهار بلاک معدن آهن ولسوالی غوریان ولایت هرات که به داوطلبی آزاد گذاشته شده بود، پس از انجام پروسه شفاف داوطلبی، شرکت‌های برنده اعلان شد.

در خبرنامه آمده است که شرکت وطن درخشان که ۷۰ درصد سهمدار آن شرکت سازه های صنعتی آذاران می‌باشد، برنده بلاک اول معدن آهن ولسوالی غوریان شده است.

طبق خبرنامه، شرکت ساحل شرق میانه که شرکت‌های دره نور افغانی و ایپکول ترکی هر کدام ۱۵ درصد سهمدار آن می‌باشند، برنده بلاک دوم معدن آهن ولسوالی غوریان شناخته شده است.

به همین ترتیب، شرکت ملی شمش که شرکت های GBM و AD Resources انگلیسی که در آن ۳۵ درصد سهم دارند، با برنده بلاک سوم معدن آهن ولسوالی غوریان می باشد.

شرکت باختر فولاد که شرکت‌های احیای سپاهان و پارسیان ایرانی در آن ۴۹ درصد سهمدار هستند، برنده بلاک چهارم معدن آهن ولسوالی غوریان شناخته شده است.

بر اساس خبرنامه، سهم زیادی برنده بلاک‌های یاد شده را شرکت‌های افغانی تشکیل می‌دهد که به گونه‌ای مشترک با شرکت‌های خارجی پروسه استخراج و پروسس بلاک‌های فوق را به شکل مسلکی در داخل کشور انجام می دهند.

برنده یک بلاک معدن سرب ولسوالی تولک ولایت غور از مجموعه چهار بلاک آن شرکت افغان انویست است.

دفتر ملا برادر در خبرنامه خود آورده که عواید این معدن‌ها در پروژه‌های عام المنفعه به مصرف می‌رسد و قسمت زیادی این عواید در داخل کشور برای تولید برق و مسایل مربوط به آن، اختصاص داده می شود.

به گفته این دفتر، ده‌ها شرکت در پروسه داوطلبی آزاد اشتراک نموده بودند.

 

 

شرکت‌های برنده استخراج پنج معدن اعلام‌ شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد