شرکت‌های-معیاری-حمل‌‌ونقل-نقش-مهم-در-رشد-صادرات-کشور-دارد

مقام‌های امارت اسلامی افتتاح خطوط حمل‌ونقل هوایی و زمینی شرکت لوژستیکی مفید گروپ را گام‌ موثر در زمینه انتقالات کالاهای تجاری دانسته و می‌گویند که شرکت‌های حمل‌ونقل معیاری عامل مهمی در زمینه رشد صادرات کشور می‌باشد.

به گزارش افغان نیوز؛ داکتر عبدالواسع، رییس عمومی دفتر ریاست‌الوزرای امارت اسلامی امروز (دوشنبه، ۲۵ ثور) در مراسم افتتاح خطوط حمل‌و‌نقل هوایی و زمینی شرکت لوژستیکی مفید گروپ گفت که آغاز کار چنین شرکت‌ حمل‌ونقل معیاری و با تجربه در زمینه توسعه صادرات محصولات زراعتی، صنایع و معادن کشور نیاز اساسی است.
او افزود که تامین امنیت و رشد اقتصادی از نیاز‌های اساسی رهایی کشورها از استعمار بیرونی‌ها است. داکتر عبدالواسع بیان کرد که اکنون در افغانستان امنیت تامین و زمینه برای سرمایه‌گذاران ملی و بین‌الملی فراهم شده است.
کریم عارفی، بازرگان کشور و نماینده شرکت لوژستیکی مفید گروپ گفت که خطوط هوایی و زمینی این شرکت زمانی افتتاح می‌شود که فصل صادرات میوه تازه افغانستان فرا رسیده و این شرکت می‌تواند نرخ رقابتی را میان شرکت‌های حمل‌ونقل در کشور ایجاد نماید.
عارفی افزود که بازرگانان کشور می‌تواند میوه‌های تازه و خشک افغانستان را از خط هوایی این شرکت حمل‌ونقل به بزرگترین مراکز تجاری کشورهای بیرونی صادر و عرضه نمایند.
او بیان داشت که خط زمینی شرکت لوژستیکی مفید گروپ بیشتر از ۴ هزار موتر یخچالی و غیر یخچالی در اختیار دارد که می‌تواند میوه‌ تازه افغانستان را به شکل معیاری به بیرون انتقال دهد.
عارفی با بیان این که زمینه سرمایه‌گذاری در کشور فراهم شده و باید از سرمایه‌گذاران در جهت اشتغال‌زایی حمایت صورت گیرد، گفت: افغانستان نیروی بشری خوبی دارد و نباید این سرمایه‌ بشری به خارج مهاجر و نیروی کار کشورهای بیرونی شود.
مولوی فضل باری فضلی، معین وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در این مراسم گفت که افتتاح خطوط زمینی و هوایی حمل‌ونقل شرکت لوژستیکی مفید گروپ اقدام خوب در راستای صادرات محصولات زراعتی، صنایع دستی و بخش معادن افغانستان می‌باشد.
فضلی افزود که مشکلات سیاسی و تعزیرات بر فعالیت بازرگانان کشور تاثیر گذاشته و این شرکت می‌تواند بخشی از مشکلات بازرگانان را حل و محصولات زراعتی کشور را به بیرون انتقال و معرفی نماید.


او بیان کرد که افغانستان کشوری زراعتی است و باید محصولات زراعتی به صورت معیاری توسط شرکت‌های حمل‌ونقل با تجربه به کشورهای بیرونی صادر شود.
آقای فضلی از کار روی طرح ایجاد کمپلکس‌های زراعتی در چهار زون کشور خبر داده و گفت که با ایجاد این کمپلکس‌ها بسیاری از مشکلات که در زمینه صادرات محصولات زراعتی وجود دارد، حل خواهد شد.
عدیل بیک، نماینده شرکت لوژستیکی مفید گروپ گفت که این شرکت می‌تواند افغانستان را به آسیای مرکزی، مالیزیا، اندونیزیا، پاکستان و سایر کشور منطقه وصل نماید.
او گفت که بحش حمل‌ونقل مفید گروپ، گام نیک در سکتور خصوصی است و این شرکت می‌تواند کالاها و محصولات بازرگانی افغانستان را در بازر‌های جهانی انتقال و معرفی نماید.
سخی احمد پیمان، معاون اتاق صنایع و معادن افغانستان نیز گفت که در بخش حمل‌نقل هوایی، شرکت‌ لوژستیکی مفید گروپ نخستین شرکتی است که در افغانستان افتتاح شده و خط زمینی آن نیز با امکانات بهتر فعالیت‌اش جریان دارد.
پیمان افزود که بازرگانان محصولات زراعتی و میوه خشک افغانستان را بهتر است از طریق خط هوایی این شرکت منتقل نمایند تا در بازرهای جهانی به موقع عرضه و وارد رقابت شود.


او افزود که سکتور خصوصی در کنار دولت و مردم قرار دارد و تا کنون در زمینه اشتغال زایی گام‌های موثری را بر داشته است.
بازرگان کشور نیز از افتتاح خطوط حمل‌ونقل زمینی و هوایی شرکت لوژستیکی مفید گروپ استقبال کرده و می‌گویند که این نخستین خط هوایی حمل‌ونقل است که در کشور ایجاد شده و در راستای انتقال‌ کالاهای بازرگارنی به بازارهای جهانی یک گام مثبت است.
نظر محمد همآورد، بازرگان می‌گوید که این شرکت حمل‌ونقل می‌تواند کالاهای صادراتی بازرگانان کشور را از طریق خطوط هوایی و زمینی به صورت مطمین، سریع و مصون به بازارهای جهانی انتقال دهد.
او می‌گوید که پیش از این بازرگانان کشور کالاهای تجاری خود را به کشورهای اروپایی و استرالیا از مسیر پاکستان انتقال می‌دادند که این امر خیلی زمان بر بود.
هماورد می‌گوید که اکنون این شرکت می‌تواند از طریق خطوط حمل‌ونقل هوایی و زمینی خود کالا‌های صادراتی بازرگانان را از مبدا به صورت مستقیم به کشور‌های مقصد انتقال دهد.
این بازرگان ملی کشور می‌گوید که خواست تاجران این است که شرکت لوژستیکی مفید گروپ، ایجاد سهولت‌های را که در زمینه‌ای انتقال هوایی و زمینی کالاهای بازرگانی وعده سپرده عمل نماید تا افغانستان در عرصه حمل‌ونقل هوایی تجربه‌ای خوبی را کسب نماید.

شرکت‌های معیاری حمل‌‌ونقل نقش مهم در رشد صادرات کشور دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد