شهرداری-کابل-در-ارایه-خدمات-به-مردم-ناکام-بوده-است

در گزارش تازه دیدبان شفافیت افغانستان آمده است که شهرداری کابل در امر مدیریت و ارایه خدمات به مردم ناکام بوده و مردم کارکرد این اداره قابل قبول نمیدانند.

به گزارش افغان خبر: دیده بان شفافیت افغانستان تحقیقی را زیر عنوان “ امتیاز دهی باشندگان کابل ازخدمات شهرداری" در ۲۱ ناحیه شهر کابل انجام داده است که براساس این گزارش ۴۰درصد از مصاحبه شوندگان کارکرد شهرداری کابل را خیلی بد توصیف کرده است.

در این تحقیق از 1250 تن در مورد کارکرد شهرداری کابل سوال پرسیده شده و نظریات آنها جمع گردیده است.

برمبنای این تحقیق٬ نواحی سوم٬ چهاردهم و اول شهر کابل از ساحاتی است که نسبت به دیگر نواحی کابل کارمندان شهرداری بیشتر به آن توجه کرده است اما نواحی ۱۸، ۱۹ و ۲۰ از لحاظ عرضه خدمات شهری ساحاتی است که حتی کمترین توجه مسوولان شهرداری به آن صورت نگرفته است.

سید اکرام افضلی٬ رییس اجرایی دیده بان شفافیت امروز درکنفرانس خبری گفت: شهرداری کابل درمدیریت و ارایه خدمات ناکام بوده و حکومت وحدت ملی نیز باگذشت دوسال توجه جدی در خصوص بهبود وضعیت شهری نکرده است.

به گفته افضلی حکومت وحدت ملی هیچگونه کارهای بنیادی برای شهرداری کابل انجام نداده است و تاکنون این نهاد توسط سرپرست اداره می شود.

آقای افضلی تصریح کرد که حکومت باید رئیسان نواحی شهر کابل که به دزدی و فساد متهم است را مورد پیگرد قرار داده و به جای آنها کسانی دیگر را بگمارند.

بر اساس یافته های دیده بان شفافیت  حکومت وحدت ملی تاسال ۲۰۱۹ میلادی هیچ پلانی برای گزینش شهردارها براساس انتخابات ندارد واگر این تصمیم حکومت تغییر نکند در طول عمر حکومت وحدت ملی هیچ شهرداری انتخابی وجود نخواهد داشت.

این نهاد عمده ترین مشکلات شهرداری کابل را عدم اولویت بندی کار٬ نبود کانالازیسیون٬ ناهماهنگی میان ارگان های ذیربط ٬ عدم حس پاسخگوی مسوولان به مردم٬ عرضه خدمات به صورت واکنشی و مخالفت کارمندان شهرداری با شرکت های قراردادی میدانند.

محزن آب پاک که مردم دسترسی به آب داشته باشد٬ ایجادکانالازسیون و سرک ها از اولویت کاری برای شهرداری به شمار میرودکه این اداره باید توجه جدی نماید.

دیده بان شفافیت از حکومت وحدت ملی می خواهد که شهردار کابل را در زودترین فرصت تعیین کند.

به باور دیده بان شفافیت یکی موضوعات که کاراین اداره را باچالش مواجه کرده است جابجا شدن فاسدین دراین داره می باشد که تاکنون حکومت نتوانسته است شهردار تعین کند.

 

شهرداری کابل در ارایه خدمات به مردم ناکام بوده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد