ولسوالی-ها-از-انکشاف-بازمانده‌اند-محور-توجه-حکومت-شهرهای-بزرگ-است

عبدالباقی پوپل سرپرست ارگان‌های محل می‌گوید؛ حکومت تنها به شهرها توجه دارد و ولسوالی ها و قریه جات افغانستان از محور توجه حکومت دورمانده است.

به گزارش افغان خبر: آقای پوپل که امروز (سه‌شنبه ۱۹ اسد) در برنامه نقش اصلاحات در بهبود عرضه خدمات سخن می‌زد، گفت؛ ۲۱ شهردار تا هنوز از سوی رئیس‌جمهور به‌کارگماشته شده است که عاید این ۲۱ شهردار در سه ماه گذشته ۱۴۰ میلیون افغانی بوده است.

به گفته سرپرست ارگان‌های محل توجه حکومت همواره به شهرهای بزرگ بوده است، اما هیچ‌وقت توجه کافی به وضعیت ولسوالی ها صورت نمی‌گیرد.

او افزود؛ حکومت باید تمام ولسوالی ها را یکسان در نظر نگیرد بلکه باید تفکیک بین ولسوالی ها انجام شود.

سرپرست ارگان‌های محل بیان داشت؛ این اداره تلاش دارد تا دارایی‌های تمام شهرداران را ثبت کند تا از این طریق مانع فساد در ادارات شهرداری شود.

پوپل افزود:” به مردم عرضه خدمات صورت گیرد و خانه‌ها دارای کتابچه پرداخت صفایی گردد تا هم عاید دولت بالا رود و هم عرضه خدمات به مردم صورت گیرد”.

در همین زمینه احمد ضیاء مسعود نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امر حکومت‌داری خوب بیان داشت؛ تمام ولسوالی ها در کشور دسترسی به خدمات ملکی ندارند و حکومت باید توجه جدی به وضعیت ولسوالی ها کند.

آقای مسعود خاطرنشان ساخت؛ تا زمانی که عرضه خدمات به ولسوالی ها که پایین‌ترین نهاد دولتی است صورت نگیرد، امنیت تأمین نمی‌شود و حکومت همواره با مشکل ناامنی روبرو خواهد بود.

نمایند رئیس‌جمهور در امور حکومت‌داری خوب گفت؛ صدها میلیون دلار در سال‌های گذشته به افغانستان واردشده است اما این پول‌ها تنها در چند شهر بزرگ کشور به مصرف رسیده است. او افزود؛ باید انکشاف متوازن در کشور صورت گیرد.

ولسوالی ها از انکشاف بازمانده‌اند/ محور توجه حکومت شهرهای بزرگ است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد