شهروندان-کشور-خواستار-کاهش-بهای-تیل-و-گاز-هستند

شماری از رانندگان و شهروندان کابل از بلند بودن قیمت‌ مواد نفتی و گاز شکایت کرده و می‌گویند که اگر بهای گاز و مواد نفتی کاهش نیابد، زندگی برای مردم دشوارتر می‌شود.

به گزارش افغان نیوز؛ شماری از رانندگان و شهروندان کابل می‌گویند که بهای بلند مواد نفتی و گاز آنان را با مشکلات جدی روبه‌رو کرده‌ است.

آنان از امارت اسلامی می‌خواهند تا بر بهای تیل و گاز در بازار‌های کشور نظارت داشته و در قسمت کاهش نرخ آن اقدامات جدی نماید. 

جاوید یکی از رانندگان تکسی در شهر کابل می‌گوید که اگر قیمت‌ تیل و گاز کاهش نیابد، زمینه‌‌های  کاری برای بسیاری از مردم کاهش می‌یابد. 

او افزود که با قیمت بودن تیل و گاز در این روزها نمی‌تواند معشیت‌ زندگی خانواده‌اش را تامین نماید. 

رضا دانش، یکی از شهروندان کابل می‌گوید که باید امارت اسلامی از نرخ مواد نفتی و گاز در بازارهای کشور کنترول جدی داشته باشد. 

دانش افزود که در شرایط کنونی سیستم بازار آزاد به نفع مردم افغانستان نیست و باید امارت اسلامی در این زمینه نظارت داشته باشد. 

عنایت الله بابه‌کرخیل، یکی از تاجران تیل در کشور می‌گوید که امارت اسلامی باید استندرد تیل را در بازارهای کشور تعیین و از تفاوت نرخ‌ها جلوگیری نماید. 

مسوولان وزارت صنعت و تجارت افغانستان افزایش نرخ مواد نفتی و گاز را در بازار‌های کشور متاثر از بلند رفتن نرخ تیل در بازار‌های بین‌المللی می‌دانند. 

جواد دبیر، رییس نشرات وزارت صنعت و تجارت در این رابطه می‌گوید که به‌خاطر کاهش نرخ مواد نفتی و گاز در بازارهای افغانستان، تلاش می‌ورزند تا با قراردادهای که این وزارت با کشورهای همسایه دارند در کشور مواد نفتی و گاز وارد نمایند.

کارشناسان مسایل اقتصادی در این زمینه می‌گویند که افزایش بهای مواد نفتی و گاز در افغانستان مسئله‌ای تازه‌ نیست و راه بیرون‌رفت از این مشکل ایجاد ذخایر استراتژیک از سوی دولت است. 

این در حالی است که پس از تغییر نظام در یک‌و نیم سال گذشته، نوسانات بهای مواد نفتی و گاز شکایت شهروندان کابل و ولایت‌های کشور را به همراه داشته است. 

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

 

 

شهروندان کشور خواستار کاهش بهای تیل و گاز هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد