شورای-عالی-اقتصاد،-پالیسی-پارک-های-صنعتی-راتایید-نکرد

پالیسی پارک های صنعتی به هدف رشد صنایع، مدیریت بهتر ساحات صنعتی و تسریع روند رشد و انکشاف صنایع پایدار به شورای عالی اقتصادی ارائه شد، اما مهرتایید این شورا را گرفته نتوانست.

به گزارش افغان نیوز: وزارت صنعت و تجارت، پالیسی پارک های صنعتی افغانستان را تدوین کرده به جلسه شورای عالی اقتصادی رائه کرد.

هدف این پالیسی محیط مناسب برای رشد صنایع، مدیریت بهتر ساحات صنعتی، تسریع روند رشد و انکشاف صنایع پایدار، استفاده از ظرفیت های موجودۀ باالقوه کشور برای صنعتی شدن، جلب و جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی، افزایش تولیدات داخلی، ایجاد زمینۀ اشتغال زایی و کاهش فقر و به وجود آوردن رفاه اجتماعی می باشد.

مسئولین وزارت تجارت و صنایع در مورد انواع پارک های صنعتی، زون های خاص اقتصادی و ایکوپارک های صنعتی، ساختار رهبری و مدیریت پارک های صنعتی نیز توضیح داد.

همچنان در این جلسه روی مرجع با صلاحیت تنظیم کنندۀ پارک های صنعتی و وظایف و صلاحیت های آن، ساختار شرکت پارک های صنعتی و وظایف و صلاحیت های آن، وظایف ادارات ذیربط خصوصی در امور پارک های صنعتی، معلومات ارائه گردید.

این وزارت در خصوص پارک های صنعتی دولتی و شرایط احداث آن، تاسیسات خدماتی و زیربنایی پارک های صنعتی، توزیع زمین در پارک های صنعتی، اجرای سند ملکیت برای دریافت کنندگان زمین در پارک های صنعتی، حفظ و مراقبت پارک های صنعتی معلومات داد.

همچنان در رابطه به پارک های صنعتی مشارکتی و شرایط احداث آن، مکلفیت های بخش های ذیربط در امور پارک های مشارکتی، توزیع زمین در پارک های مشارکتی، تعیین قیمت در پارک های صنعتی مشارکتی و همچنان در خصوص پارک های صنعتی خصوصی و شرایط احداث آن معلومات داده شد.

پس از بحث های همه جانبه، رئیس جمهور گفت که پالیسی پارک های صنعتی افغانستان باید بیشتر منسجم شود، زیرا این پالیسی با پالیسی انکشاف صنعت افغانستان خلط شده و تداخل وظیفوی در آن وجود دارد.

وی افزود که ابتدا وزارت صنعت و تجارت روی توزیع زمین های موجود به سکتور خصوصی کار نماید.

شورای عالی اقتصاد، پالیسی پارک های صنعتی راتایید نکرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد