شورای-وزیران-مشکلات-مالیاتی-تاجران-را-بررسی-میکند

وزیر تجارت و صنایع در جلسه اقتصادی شورای وزیران بیان کرده است که تاجران و صنعت‌کاران در بخش پرداخت و تهیه اسناد مالیات مشکلات زیادی دارند، حکومت در این زمینه توجه نماید.

به گزارش افغان خبر: همایون رسا، وزیر تجارت و صنایع کشور در جلسه کمیته اقتصادی شورای وزیران که با ریاست داکتر عبدالله در کابل برگزار شد در مورد مشکلات تاجران سخن گفت.

آقای رسا بیان کرد که تاجران و صنعت‌کاران کشور در بخش مالیات با وزارت مالیه مشکلات زیادی دارند.

به گفته او سیستم سخت مالیه دهی و گزارش دهی، تهیه اسناد، صدور جواز و عدم نظارت بر آن، از مشکلات قانونی پنداشته می‌شود که روند سرمایه‌گذاری‌ها را با چالش جدی مواجه ساخته است.

آقای رسا خواستار تجدیدنظر در قانون مالیات شد و گفت که این قانون بیش‌ازاندازه سخت‌گیرانه است.

داکتر عبدالله، در مورد حل این شکل گفت که معاون اول ریاست اجرائیه در یک جلسه مشترک با وزارت‌های مالیه، تجارت، اقتصاد و بخش‌های سکتور خصوصی این مشکلات را به‌طور دقیق و همه‌جانبه آسیب‌شناسی نمایند تا در این زمینه یک‌راه حل عملی پیدا شود.

رئیس اجرائیه کشور همچنان به وزارت‌های اقتصاد، تجارت و صنایع و اداره ملی نورم و استندرد دستور داد تا موضوع صدور جواز و نظارت از آن را به‌صورت دقیق بررسی و گزارش دهند.

اتاق تجارت و صنایع نیز چندی قبل گفته بود که در سال گذشته بیش از 2هزار تاجر به دلیل قانون سخت‌گیرانه مالیه دهی دست از فعالیت برداشته‌اند و سرمایه‌هایشان را از کشور جمع کردند.

مسئولان این اتاق تصریح کردند که اگر حکومت در این زمینه توجه کند تاجران به‌طور دسته‌جمعی از فعالیت تجارتی در افغانستان دست می‌کشند.

شورای وزیران مشکلات مالیاتی تاجران را بررسی میکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد