صادرات-افغانستان--میلیون-دالر-افزایش-یافته-است

اداره ملی احصایه و معلومات می‌گوید که افغانستان در ماه قوس سال جاری بیش‌از ۱۶۶ میلیون دالر صادرات به کشورهای همسایه و عربی داشته است. 

 

به گزارش افعان نیوز؛ اداره ملی احصایه و معلومات امروز ( دوشنبه، ۲۶ جدی) در خبرنامه‌ای در صفحه ایکس خود گفته است که مجموع صادارت کشور در ماه قوس سال جاری به ارزش ۱۶۶.۵ میلیون دالر و مجموع ارزش واردات به ۷۹۱ میلیون دالر می‌رسد. 

این اداره گفته است که مجموع ارزش صادرات کشور در ماه قوس سال گذشته به ۱۵۴ میلیون دالر می‌رسید که نسبت به سال گذشته ۱۲.۵ میلیون دالر صادرات کشور افزایش یافته است. 

اداره ملی احصایه و معلومات می‌گوید که مجموع ارزش واردات کشور در ماه قوس سال ۱۴۰۱ به ۷۳۵.۸ میلیون دالر می‌رسید که در سال جاری در ارزش واردات ۵۵.۲ میلیون دالر افزایش آمده است. 

این اداره در خبرنامه خود گفته است که بیش‌ترین صادرات در ماه قوس سال جاری به پاکستان، هندوستان و امارات متحده عربی بوده و بیش‌ترین واردات در ماه قوس سال جاری از کشورهای ایران، پاکستان و چین بوده در حالی‌که در ماه قوس سال ۱۴۰۱ از کشورهای ایران، چین و پاکستان بیش‌ترین واردات صورت گرفته است. 

اراده ملی احصایه و معلومات در این خبرنامه نگاشته است که صادرات شامل صادرات و صادرات مجدد بوده و واردات شامل واردات محصولی و غیر محصولی می‌باشد.

صادرات افغانستان 12.5 میلیون دالر افزایش یافته است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد