صادرات-انجیر-قندهار-به-۷-هزار-تُن-رسید

مسوولان اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری در ولایت قندهار می‌گویند که در ماه سنبله سال جاری خورشیدی، حدود ۷ هزار تُن فرآورده‌های انجیر به ارزش بیش از ۳۶ میلیون دالر از این ولایت به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالباقی بینا، معاون اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری قندهار گفته که صادرات انجیر ولایت قندهار به هند و پاکستان برای فروش بهتر با تأخیر آغاز شد؛ اما تنها در ماه سنبله ۶۹۶۰ تُن انجیر به ارزش ۳۶ میلیون دالر صادر شده، افزود که این میزان همچنان در حال افزایش است.

در همین رابطه، بازرگانان میوه خشک در قندهار به رسانه‌ها گفته اند که تقاضای جهانی برای میوه‌های خشک افغانستان در حال افزایش است.

این در حالی است که دو روز پیش این اتاق در اعلامیه‌ای گفته که ۹هزارو۹۵۰ تُن پیاز این ولایت به بیرون از افغانستان صادر شده است.

اتاق تجارت قندهار ۲۸ میزان در ایکس نوشته بود که این صادرات در دو ماه گذشته انجام شده است.

بر بنیاد اعلامیه، این اتاق افزوده که این صادرات به کشورهای هند و پاکستان صورت گرفته و ارزش مجموعی این مقدار صادرات به دو میلیون دالر می‌رسد.

اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری قندهار، اطلاع می‌دهد که بیش‌تر میوه‌های خشک این ولایت به کشورهای هند و پاکستان صادر می‌شود و از آن‌جا به بازارهای کشورهای آسیایی و اروپایی راه پیدا می‌کند.

با این حال، تاجران نبود سردخانه‌های کافی، افزایش تعرفه‌های گمرکی، مشکلات در دریافت ویزه، و محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های جهانی که انتقال پول از طریق بانک‌ها را دشوار کرده، از جمله مشکلات عمده خود عنوان کرده‌اند.

 

صادرات انجیر قندهار به ۷ هزار تُن رسید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد