صادرات-زمینی-جلغوزه-کشور-به-چین-آغاز-شد

مسوولان وزارت صنعت و تجارت امارت اسلامی با امضار قرارداد صادرات جلغوزه می‌گویند که میزان صادرات کشور نسبت به سال گذشته ۵۰ میلیارد افغانی افزایش یافته است.

به گزارش افغان نیوز؛ نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت روز گذشته (سه‌شنبه، 10 عقرب) این اظهارات در مراسم امضای قرارداد صادرات جلغوزه با سکتور خصوصی از مسیر زمین به چین، بیان کرد.

عزیزی گفت که امارت اسلامی تسهیلات‌ تجارتی، صادراتی و قرارداد‌ها را برای بازرگانان مساعد می‌سازد تا پیشرفت «واقعی نصیب ملت افغانستان شود».

عزیزی افزود که میزان صادرات در شش ماه نخست سال جاری نسبت سال گذشته 50 میلیارد افغانی افزایش یافته است.

سرپرست وزارت صنعت و تجارت تصریح کرد با امضای قرارداد صادارت جلغوزه با سکتور خصوصی پس از این «جلغوزه کشور تا تاشکن از مسیر زمین انتقال یافته و از آن جاه از طریق دهلیز هوایی به چین صادر می‌گردد».

عزیزی گفت که میزان تولید جلغوزه کشور در سال روان به 20 هزار تن رسیده که از این مقدار 2 هزار و 500 تن آن به کشورهای بیرونی صادر خواهد شد. او تاکید کرد که تلاش‌های برای افزایش صادرات جلغوزه نیز جریان دارد.

احسان الله فطرت، رییس انکشاف صادرات وزارت صنعت و تجارت گفت: این نخستین بار است که این وزارت قرارداد صادرات جلغوزه را از مسیر زمین به چین امضا می‌کند.

به گفته فطرت صادرات جلغوزه به چین از مسیر زمینی هزینه کم‌تر دارد و برای بازرگانان یک دالر امریکایی در هر کیلیوگرام ارزان‌تر تمام می‌شود.

آقای فطرت گفت: «شرکت قراردادی یک شرکت بین المللی است که می‌تواند روزانه بیش از 70 تن جلغوزه را از کابل الی تاشکن  به مدت 7 روز انتقال دهد».
این در حالی است که به تاریخ 18 میزان سال جاری روند صادرات جلغوزه از طریق دهلیز هوایی به چین نیز آغاز شده بود.

صادرات زمینی جلغوزه کشور به چین آغاز شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد