صادرات-کشور-در-ماه-عقرب-به-میلیون-دالر-رسید

اداره ملی احصاییه و معلومات می‌گوید که ارزش مجموعی صادرات کشور در ماه عقرب سال روان به ۲۲۷.۱ میلیون و ارزش مجموعی واردات کشور به ۶۸۱.۵ میلیون دالر رسیده است.

به گزارش افغان نیوز؛ اداره ملی احصاییه و معلومات امروز (یک‌شنبه، 26 قوس) با نشر خبرنامه‌ای گفته است که این اداره  ارقام مربوط به صادرات و واردات کشور را در ماه عقرب سال روان جمع‌آوری و تحلیل نموده است.

در خبرنامه این اداره آمده است که مجموع ارزش صادرات کشور در ماه عقرب سال گذشته به ۲۰۱,۱ میلیون دالر می‌رسید که تحلیل ارقام افزایش ۲۶ میلیون دالری را در صادرات کشور طی ماه عقرب سال روان  نسبت به همین ماه در سال گذشته نشان می‌دهد.

این اداره گفته است که مجموع ارزش واردات کشور در ماه عقرب سال گذشته به ۱۱۳۸,۱ میلیون دالر می‌رسید که در سال روان در ارزش واردات ۴۵۶,۶ میلیون دالر کاهش آمده است.

طبق خبرنامه اداره ملی احصاییه و معلومات، ارقام نشان می‌دهد که بیش‌ترین صادرات در ماه عقرب سال روان به پاکستان، هندوستان و چین بوده و در ماه عقرب سال گذشته هم به کشورهای پاکستان، هندوستان و امارات متحده عربی بوده است.

این اداره گفته استه که بیش‌ترین واردات در ماه عقرب سال ۱۴۰۱ از کشورهای پاکستان، ایران و چین و در ماه عقرب سال روان از کشورهای پاکستان، ایران و امارات متحده عربی بوده است.

این در حالی است که افغانستان یکی از کشورهای وارداتی منطقه بوده که بیشتر کالاهای مورد نیاز خود را از کشورهای همسایه وارد می‌کند.

صادرات کشور در ماه عقرب به 227 میلیون دالر رسید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد