صالح-از-اوج-بحران-و-برنامه-اقتصادی-حکومت-خبر-داد

معاون اول رییس جمهور غنی با ابراز نگرانی از اوج بحران کرونا گفت که حکومت برنامه‌های اقتصادی را به منظور کمک به شهروندان این کشور روی دست گرفته و قرار است این پروژه‌ها به زودی به اجرا گذاشته شوند.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون نخست ریاست جمهوری افغانستان امروز سه‌شنبه(13، جوزا) در یک بیانیۀ تصویری گفت که کروناویروس به گونۀ گسترده در سراسر این کشور شیوع کرده است.

آقای صالح هشدار داد که که افغانستان به مرحلۀ "اوج بحران و فلاکت" کروناویروس نزدیک شده؛ ولی تلاش‌ها برای مهار آن تا حد توان جریان دارد.

وی افزود: "پیشبینی‌ها و تخمین‌های علمی در داخل کشور و کشورهای بیرون راجع به افغانستان نشان می‌دهد که در طول دوماه آینده ما موج سیر گسترش سرسام‌آور این ویروس مهلک خواهد بودیم."

معاون نخست ریاست جمهوری افغانستان همچنان از شهروندان این کشور خواست که توصیه‌های علمی به ویژه "مراعات کردن فاصله اجتماعی را جدی گرفته و از تجمعات غیر ضروری خودداری کنند".

صالح تاکید کرد که احتمالاً وضعیت کرونایی افغانستان تا پایان امسال به حالت عادی برگردد و تلاش‌ها جریان دارد تا در همکاری با مردم واقعات و تلفات کروناویروس تا ماه پیش رو در این کشور کاهش یابد.

به گفته آقای صالح، حکومت برنامه‌های اقتصادی را به منظور کمک به شهروندان این کشور روی دست گرفته و قرار است این پروژه‌ها به زودی به اجرا گذاشته شوند.

این درحالی است که وحید مجروح، معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه کشور، امروز سه شنبه (۱۳ جوزا) گفت که شمار مجموعی بیماران کووید۱۹ در افغانستان به ۱۶۵۰۹ نفر رسیده است.

صالح از اوج بحران و برنامه اقتصادی حکومت خبر داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد