صالح-برنامه-توزیع-نان-خشک-موفقانه-عملی-گردید

امرالله صالح، معاون اول رئیس جمهور می‌گوید که برنامه ملی توزیع نان خشک به هموطنان مستحق و نیازمند در ۳۳ شهر کشور توسط شماری زیادی از رضاکاران موفقانه عملی گردید.

به گزارش افغان نیوز: در جلسۀ رهبری حکومت که تحت ریاست محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور، روز گذشته از طریق ویدیوکنفرانس در ارگ دایر گردید، روی عملی شدن موفقانۀ برنامه ملی توزیع نان خشک به هموطنان مستحق و نیازمند در ۳۳ شهر کشور به گونه رایگان و چالش ها و مشکلات عمده در این خصوص، صحبت شد.

امرالله صالح، معاون اول رئیس جمهور در مورد چگونگی عملی شدن این برنامه صحبت کرد و گفت که در روند توزیع نان خشک در مرکز و ولایات کشور شماری زیادی از رضاکاران و اعضای جامعۀ مدنی با دولت همراه شدند و این برنامه را عملی ساختند.

وی تاکید کرد که اتحادیه های صنفی، علما، دکانداران و مالکین فروشگاه ها و مغازه ها منسجم شوند و از سایر ظرفیت های موجود نیز استفاده صورت گیرد تا ما بتوانیم به مردم فقیر و نیازمند خود رسیدگی کنیم و شاروالی ها در نقاط مختلف کشور دخیل شوند و این برنامه باید در فضای شفاف انجام شود.

صالح گفت که خبازی ها، وکلای گذر، مامورین دولتی و فعالان مدنی که در این روند سهم فعال داشته اند، باید شناسایی و مورد تشویق قرار گیرند.

در همین حال، عبدالمتین بیگ؛ رئیس ادارۀ مستقل ارگان های محل در مورد روند توزیع نان خشک به افراد مستحق و بی بضاعت در ولایات مختلف کشور، گفت که از این برنامه هزاران خانوادۀ مستحق مستفید شدند و تلاش شده است تا میزان چالش ها به پائین ترین سطح آن برسد و همچنان ادارات ولایتی یکجا با مرکز توانستند این برنامه را به گونه موفقانه عملی سازند.

داوود سلطان زوی، شاروال کابل گفت که در شهر کابل روند توزیع نان به همکاری وکلای گذر و نواحی به هزاران خانواده ادامه دارد و چالش ها به حدی نیست که باعث کندی و اخلال آن گردد و شاروالی کابل آماده است در قسمت کمک رسانی به مردم تلاش بیشتر نماید.

رئیس جمهور غنی ضمن تشکر از تلاش های افراد و نهادهای ذیدخل در این پروسه گفت که رسیدگی به افراد مستحق و فقیر یکی از اولویت های مهم حکومت است و ما با برنامه ریزی دقیق و منظم تلاش خواهیم کرد تا در برابر تاثیرات منفی ناشی از ویروس کرونا، مبارزه بیشتر نمائیم.

صالح: برنامه توزیع نان خشک موفقانه عملی گردید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد