صلح-با-حزب-اسلامی،-سایر-گروه-های-تروریستی-را-تضعیف-میکند

حکمت الله حکمتی یکی از فعلان مدنی در کابل میگوید که امضا توافقنامه صلح میان دولت و حزب اسلامی حکمتیار باعث تضعیف روحیه سایر گروه های تروریستی در کشور می شود و در تأمین امنیت موثر خواهد بود.

به گزارش آٰژانس افغان خبر: حکمت الله حکمتی، یکی از فعالان جامعه مدنی در گفتگو با آژانس افغان خبرمی گوید: مردم افغانستان از امضای این توافقنامه خوشبین هستند و هیچ نگرانی نسبت به آینده این توافقنامه ندارند.

حکمت الله حکمتی ضمن اظهار خرسندی از موفقیت دولت در روند صلح می افزاید که از این مذاکرات با سایر گروه های مخالف نیز حمایت می کند.

آقای حکمتی تصریح نمود؛ تمامی شخصیت های طرف مذاکره با حزب اسلامی  مورد تایید مردم افغانستان است و بدگمانی در مورد آنان به ضرر جامعه تمام خواهد شد.

این فعال مدنی علاوه کرد که مردم  خواستار صلح پایدار در کشور است و زمانی این آرمان به حقیقت مبدل می شود که خودشان با دولت همکار باشند.

آقای حکمتی خاطرنشان ساخت؛ حکومت باید درروند صلح با هر گروه مخالف، از قانون اساسی پیروی نموده و مذاکرات صلح در مشوره با ملت انجام شود.

این فعال مدنی می افزاید ما صلحی را که همراه با در نظر داشت ارزش های ملی کشور است می پذیریم و از طرف های مذاکره استقبال می نمایم.

وی با بیان اینکه افغانستان سال های زیادی را در جنگ به  سر برده است، ابراز می دارد که مردم رنج دیده کشور نمی خواهند فرصت های صلح با طرف های جنگ را از دست دهند.به همین دلیل صادقانه بر تعهدات خود استوار می باشند.

حکمتی در پاسخ به اینکه چه ضمانتی بر عملی شدن تعهدات طرف مذاکره وجود دارد می گوید: هیچ کس نمی تواند آینده را بیش بینی کند، این سوال را زمان جواب خواهد گفت.

حکمت الله حکمتی امضای توافقنامه صلح را یک پروسه ملی عنوان  می کند و مردم را ضامن سرنوشت شان می دانند.

این فعال مدنی اضافه کرد زنان و جوانان تحصیل کرده باید در تصمیم گیری های دولت در امور سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، امنیتی و سایر مسایل همکار بوده و سرنوشت مردم به دست خود مردم باشد.

صلح با حزب اسلامی، سایر گروه های تروریستی را تضعیف میکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد