تا-ساعت-آینده-توافق-نامه-صلح-بین-حزب-اسلامی-و-دولت-امضاء-میشود

نماینده حزب اسلامی می‌گوید؛ صلح نیاز اساسی مردم افغانستان در شرایط کنونی است و تفاهم نامه صلح بین حزب اسلامی و دولت افغانستان تا ۲۴ ساعت دیگر به امضاء می‌رسد.

سید نقیب الله هاشمی، نماینده حزب اسلامی در یک مصاحبه اختصاصی به آژانس افغان خبر گفت؛ جنگ و نا امنی در کشور سبب شده است که هزارها زن بیوه و هزارها طفل دیگر یتیم شوند.

آقای هاشمی گفت؛ امضاء توافق نامه صلح بین حزب اسلامی و دولت یک خواست نه بلکه نیاز اساسی مردم افغانستان است که این تفاهم نامه تا 24 ساعت دیگر به امضاء می‌رسد.

هاشمی بیان کرد؛ رهبر حزب اسلامی در داخل خاک افغانستان بسر میرد، و با امضاء شدن تفاهم نامه بین دولت و این حزب به کابل خواهد آمد. او افزود؛ تمام اختلاف‌ها بین حزب اسلامی و دولت حل شده است و فردا در حضور رسانه‌ها و نمایندگی کشورهای خارجی این تفاهم نامه به امضاء می‌رسد.

هاشمی چهار تن را نامبرد که این تفاهم نامه را امضاء میکند دو نفر از شورای عالی صلح، یک نفر از حزب اسلامی و یک تن از سوی حکومت.

از سوی دیگر نظر محمد مطمئن آگاه اجتماعی گفت؛ افغانستان به پول وارسا و بروکسل نیاز ندارد بلکه به صلح نیاز دارد و حکومت باید تلاش کند تا طالبان را به میز مزاکره صلح حاضر کند.

مردم افغانستان روابط با امریکا را میخواهند اما کشتن زن و طفل توسط عسکر امریکایی را نمیخواهند.

او از امدن حزب اسلامی و تفاهم با دولت استقبال کرد و گفت؛ باید سایر گروه‌های درگیر نیز به میز مزاکره آورده شوند.

حزب اسلامی شاخه حکمتیار یکی از چهار گروه اصلی شورشی در کنار گروه طالبان، شبکه حقانی و گروه تروریستی داعش است که پیش از این علیه دولت می‌جنگدند.

تا 24 ساعت آینده توافق نامه صلح بین حزب اسلامی و دولت امضاء میشود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد