توافق-با-حزب-اسلامی،-دستاورد-بزرگ-پروسه-صلح-در-افغانستان-است

معاون دوم رییس جمهور کشور در دیدار با نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان اظهارداشت که توافق صلح با حزب اسلامی حکمتیار، دستاورد مهمی در راستای صلح به افغانستان است.

به گزارش آژانس افغان خبر: سروردانش، معاون دوم رییس جمهور در دیدار با ریچارد اولسون، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان بیان کرد که اجرای مفاد توافقنامه دولت با حزب اسلامی به ویژه قطع ارتباط با گروه‌های افراطی، از خواسته برحق و اساسی مردم است.

سرور دانش اظهارداشت که اجرای مفاد توافقنامه صلح با حزب اسلامی به ویژه موضوع تعهد این حزب در ارتباط به قطع رابطه با گروه‌های افراطی و خلع سلاح نیز برای مردم و دولت افغانستان مطالبه برحق و اساسی است.

وی افزود: در مذاکرات صلح کابل با حکمتیار نظر تمام احزاب و شخصیت‌های سیاسی تاحدودی جلب شده است.

آقای دانش تصریح کرد که روند صلح به رهبری دولت افغانستان تا حدودی نگرانی‌های مردم را رفع کرده است و این روند تاثیر واقعی بر بهبود امنیت کشور خواهد داشت.

وی گفت: انتظار ما از آمریکا و جامعه بین‌المللی  برای آمدن صلح در افغانستان وارد کردن فشار های بیشتر بر پاکستان است.

معاون دوم رییس جمهور همچنان در مورد کمیسیون جدید انتخابات یادآوری کرد و گفت: این کمیسیون با در نظرداشت سه اصل رعایت تناسب نفوس، تامین نمایندگی عادلانه و تامین نمایندگی عمومی در سراسر کشور، تصمیم‌های لازم را برای برگزاری انتخابات خواهد گرفت.

ریچارد اولسون نماینده آمریکا در افغانستان و پاکستان نیز از پیشرفت ها درباره اصلاحات نظام انتخاباتی و توافق نامه صلح با حزب اسلامی حکمتیار استقبال کرد.

معاون دوم ریاست جمهوری و نماینده ویژه آمریکا خواستار ادامه حمایت‌های جامعه جهانی برای افغانستان شد.

توافق با حزب اسلامی، دستاورد بزرگ پروسه صلح در افغانستان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد