صلیب-سرخ-فعالیت-خود-را-گسترش-می‌دهد

رییس کمیته صلیب سرخ برای افغانستان در دیدار با معین سیاسی وزارت امور خارجه امارت اسلامی از تداوم فعالیت‌های این کمیته در سال آینده میلادی در کشور خبر داده است.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت امور خارجه شب گذشته (سه‌شنبه، 26 میزان) با نشر اعلامیه‌ای گفته ایلوا فیلیون، رییس کمیته صلیب سرخ برای افغانستان با شیر محمد عباس استانکزی معین سیاسی این وزارت دیدار کرده است.

رییس کمیته صلیب سرخ در این دیدار روی فعالیت‌های این کمیته در کشور معلومات ارائه کرده و گفته که صلیب سرخ پس از اوکراین، بزرگ‌ترین عملیات را در افغانستان انجام می‌دهد.

فیلیون افزوده که این کمیته در کنار ارائه خدمات مربوط به شفاخانه‌ها، ادارات آموزشی صحی و توقیف‌خانه‌ها، فعالیت خویش را دربخش‌های آب و انرژی، زراعت و کمک‌های بشردوستانه نیز در افغانستان گسترش می‌دهد.

او تصریح کرده که در سال جاری فعالیت‌های صلیب سرخ در افغانستان را دو برابر کرده‌ و قصد دارند آنرا در سال 2023 نیز به همین سطح نگه دارند.

در این دیدار استانکزی از کمک‌های کمیته بین‌المللی صلیب سرخ قدردانی نموده و خواهان ادامه‌ای کمک‌های این کمیته تا حل مشکلات اقتصادی افغانستان شده است.

استانکزی از فراهم‌ نمودن محیط مناسب برای پیشبرد بهتر فعالیت‌های کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در افغانستان به ایلوا فیلیون اطمینان داده است.

.این در حالی است که چندی پیش  این کمیته از تشدید فقر و گرسنگی در افغانستان هشدار داده بود

صلیب سرخ فعالیت خود را گسترش می‌دهد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد